فراخوانی ۷۵۲ هزار تویوتا پریوس به‌دلیل نقص فنی سیستم هیبریدی

قطعه نیوز: تویوتا قصد دارد ۷۵۲هزار دستگاه خودروی تویوتا پریوس مدل ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ و پریوس V مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷، را به دلیل نقص فنی سیستم هیبریدی ‌آن‌ها فراخوانی کند، که ۲۶۷هزار دستگاه آن در ایالات متحده آمریکا قرار دارند.

مالکانی که چند سال از خرید تویوتا پریوس آن‌ها می‌گذرد، به احتمال زیاد باید این خودرو را برای سرویس به نمایندگی‌های این شرکت ببرند. به گزارش اتوبلاگ، تویوتا به دلیل نقص در نرم‌افزار هیبریدی خودروهای استاندارد تویوتا پریوس مدل ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ و پریوس V مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷، فراخوان ایمنی را برای ۷۵۲،۰۰۰ دستگاه خودرو در سراسر جهان آغاز کرده است که ۲۶۷،۰۰۰ از آن‌ها در ایالات متحده قرار دارند. اگر سیستم هیبریدی از کار بیفتد، خودروها در حالت failsafe قرار نخواهند گرفت و درنتیجه پیشرانه خاموش می‌شود. این حالت هنگامی خطرناک است که راننده در بزرگراه حرکت می‌کند و احتمال برخورد با سایر خودروها می‌رود. حالت failsafe به شرایطی گفته می‌شود که با وجود معیوب بودن، خودرو روی حالت ایمن باقی می‌ماند و تا زمان مراجعه به تعمیرگاه مشکلی برای آن پیش نمی‌آید.

رفع این مشکل ازطریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری رایگان در نمایندگی، به‌علاوه تعمیر یا تعویض اینورتر در صورت معیوب بودن آن انجام می‌گیرد. تویوتا تا اواخر ماه اوت به مالکانی که خودروهایشان نقص فنی دارد، برای فراخوان خودرو اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

اگرچه به‌نظر نمی‌رسد این موضوع خیلی ضروری باشد، برای شرکت که پیش‌گام خودروهای هیبریدی محسوب می‌شود، خبر خوبی نیست. البته تویوتا پیش از این نیز با چنین موارد و مشکلاتی در خودروهایش مواجه شده که با فراخوان، آن‌ها را برطرف کرده است. خودروساز بزرگ ژاپنی در سال‌های اخیر دامنه محصولات هیبریدی خود را فراتر از پریوس گسترش داده است، تا جایی که اولین مدل پلاگین هیبریدی خودرو تویوتا RAV4 را در تابستان امسال به بازار عرضه می‌کند.

منبع: زومیت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.