ایلان ماسک: نزدیک شدن تسلا به سطح ۵ خودران

قطعه نیوز: ایلان ماسک مدیر عامل تسلا در ویدیو کنفرانس سالانه هوش مصنوعی در شانگهای گفت: من هنوز مطمئنم که کارکرد پایه‌ای سطح ۵ امسال محقق می‌شود.

فعلا سیستمِ بدون نیاز به راننده در محصولات تسلا در حد اتوپایلوت و نیمه خودران است که به رانندگان توصیه می شود هنگام استفاده از این فناوری سطح هوشیاری و مراقبت خود را برای جلوگیری از حادثه حفظ کنند.

شاید این توضیح مختصر لازم باشد که خودران ها را به ۶ سطح تقسیم بندی می کنند که از صفر شروع می شود:

سطح ۰: هیچ کاری خودکار انجام نمی شود

سطح ۱: خودران به کمک راننده نیاز دارد

سطح ۲: بدون نیاز به راننده حرکت می کند اما به توجه راننده نیاز دارد

سطح ۳: خودران عمل می کند اما مسئولیت همچنان با راننده است

سطح ۴: سطح بالایی از خودران که به دخالت راننده نیاز ندارد اما همچنان مسئولیت با راننده است

سطح ۵: خودران کامل که امکان بروز حادثه در آن به صفر رسیده است

الون ماسک مدیر عامل تسلا در ویدیو کنفرانس هنگام برگزاری کنفرانس سالانه هوش مصنوعی در شانگهای گفته است: «من اطمینان بسیار زیادی دارم که سطح ۵ خودران که بالاترین سطحِ عدم نیاز به دخالت راننده است حتما اتفاق می افتد و فکر می کنم خیلی زود هم اتفاق می افتد. من هنوز مطمئنم که کارکرد پایه ای سطح ۵ امسال محقق می شود.»

خودروسازان و شرکت های فناوری [کامپیوتر،‌ الکترونیک،‌ اینترنت و موبایل] نظیر آلفابت (بخوانید گوگل) با وایمو و اوبر (بزرگترین تاکسی اینترنتی آمریکا) در حال سرمایه گذاری میلیاردی در صنعت خودران ها هستند. با این حال کسانی که در متن و بطن قضایا قرار دارند می گویند که به زمان خیلی بیشتری نیاز است که این فناوری ها برای استفاده عموم مردم آماده شود. در چند سال گذشته حوادثی گزارش شده که موجب مرگ یا جراحت شدید شده و دلیل آن استفاده از اتوپایلوت یا سیستم های نیمه خودران بدون هوشیاری و مراقبت راننده بوده است.

تسلا فقط در ماه گذشته ۱۵ هزار دستگاه مدل ۳ در چین فروخت و این استقبال بی نظیر مردم در دنیا از این خودرو باعث شده است که سرعت رشد ارزش سهام این خودروساز مثل راکت رو به افزایش باشد.

الون ماسک ۴۹ ساله، مدیر عامل این خودروسازی نوپا، که ۲۰.۸ درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد و با احتساب هر سهم ۱,۵۴۴.۶۵ دلار باعث شده است که الون ماسک (که صاحب کمپانی های گیگافکتوری و اسپیس ایکس هم هست) به مقام هفتم ثروتمند ترین مردان در آمریکا با ۷۰.۵ میلیارد دلار سرمایه تبدیل شود. وارن بافت با ۸۹ سال سن صاحب شرکت سرمایه گذاری برکشایر هاثاوی و سرمایه گذاری در انواعی از کسب و کار ها از جمله نفت،‌ گاز، بیمه، حمل و نقل و ذغال سنگ است البته لازم به ذکر است که بافت تاکنون ۳۷ میلیارد دلار از سرمایه های خود را به انواعی از بنیادهای خیریه و شرکت های غیرانتفاعی بخشیده است و آخرین آن همین امسال به مبلغ ۲.۷ میلیارد دلار بوده است.

منبع: سایپانیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.