رسیدگی به مشکلات صنعت خودروسازی، از اولویت‌های کمیسیون صنایع مجلس

قطعه نیوز: سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تامین مالی بنگاه های تولیدی، رسیدگی به مشکلات صنعت خودروسازی و تعیین تکلیف پروانه معادن راکد را از جمله اولویت‌های کمیسیون متبوعش دانست.

حجت الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح اولویت های کمیسیون متبوعش، گفت: تامین مالی بنگاه های تولیدی یکی از اصلی ترین اولویت های کمیسیون صنایع و معادن است زیرا نمی توان انتظار جهش تولید داشت اما منابع موردنیاز واحدهای تولیدی را تامین نکرد، برای تحقق این مهم باید منابع مالی بانک‌ها و بخش خصوصی به سمت تولید هدایت شود.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر واحدهای تولیدی برای تامین سرمایه در گردش ناچارند تسهیلات گران قیمت از بانک ها دریافت کنند که در پرداخت اقساط آن با مشکلات بسیاری روبه رو هستند.

حذف قوانین زائد در حوزه صنعت و معدن یکی از برنامه کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اجرای قوانین معطل مانده در حوزه صنعت و معدن و حذف قوانین زائد را یکی دیگر از برنامه های کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم برشمرد و اضافه کرد: در حال حاضر قوانین و مقررات دست و پاگیری در حوزه صنعت و معدن وجود دارد که از تحقق جهش تولید در این حوزه ها جلوگیری می کند.

فیروزی اصلاح نحوه نظارت بر مجموعه های دولتی در حوزه معدن و صنعت را ضروری دانست و ادامه داد: از آنجایی که در حال حاضر نظارت بر مجموعه‌های دولتی سنتی است، اثرگذار نبوده و باید روش نظارت تغییر کرده و مستمر، تخصصی و کارآمد شود.

رسیدگی به مشکلات صنعت خودروسازی یکی از اصلی ترین اولویت های کمیسیون صنایع و معادن

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس رسیدگی به مشکلات صنعت خودروسازی را یکی از اصلی ترین اولویت های کمیسیون صنایع و معادن برشمرد و تصریح کرد: اعضای کمیسیون بر ضرورت ارتقا کیفیت، کاهش قیمت و اصلاح سازوکار عرضه و تقاضا خودرو اتفاق نظر داشتند.

فیروزی بر لزوم تهیه اطلس صنعتی و معدنی برای هر استان تاکید کرد و ادامه داد: از آنجایی که درحال حاضر نقشه راهی در این حوزه ها وجود ندارد، مجموعه‌های دولتی بدون توجه به اولویت ها و دغدغه ها برنامه ریزی می کنند.

ضرورت تعیین تکلیف پروانه معادن راکد

وی بر ضرورت تعیین تکلیف پروانه معادن راکد تاکید کرد و ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید پروانه بهره وری معادن راکد را لغو کرده یا به صاحبان آن برای فعال کردن این معادن مهلت زمانی معینی دهند.

توسعه صنایع پیشران موجب اشتغالزایی و حرکت چرخ اقتصاد و تولید می شود

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه توجه به مشکلات قطعه سازان یکی دیگر از برنامه های کمیسیون صنایع و معادن است، گفت: از آنجایی که توسعه صنایع پیشران موجب اشتغالزایی و حرکت چرخ اقتصاد و تولید می شود، اعضای کمیسیون بر توجه به مشکلات این حوزه و رفع آنها تاکید دارند.

طراحی سازوکاری مناسب برای جلوگیری از مصادره کارخانجات از اصلی ترین اولویت‌های کمیسیون صنایع

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تامین ارز موردنیاز واحدهای تولید برای واردات مواد اولیه یکی از ضرورت ها است، افزود: طراحی سازوکاری مناسب برای جلوگیری از ضبط و مصادره کارخانجات به دلیل دیون بانکی نیز از اصلی ترین اولویت های کمیسیون صنایع و معادن است.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.