معرفی بهترین خودرو پلاگین برقی اسپرت

قطعه نیوز: بی ام و i8 به عنوان بهترین خودرو پلاگین برقی اسپرت شناخته شد و حداکثر سرعت کنترل شده الکترونیکی آن ۲۵۰ کیلومتر در ساعت (۱۵۵ مایل در ساعت) است.

بی ام و i8 یک ماشین اسپرت پلاگین هیبریدی است که توسط شرکت BMW ساخته شده است. i8 بخشی از ناوگان برق BMW است و تحت نام تجاری زیرنویس BMW i به بازار عرضه می‌شود.

نسخه تولیدی بی ام و i8 در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت ۲۰۱۳ رونمایی و در ژوئن سال ۲۰۱۴ در آلمان عرضه شد. تحویل به مشتریان خرده فروشی در ایالات متحده در اوت ۲۰۱۴ آغاز شد. یک نوع واترستر در ماه مه سال ۲۰۱۸ راه اندازی شد. تولید در ژوئن سال ۲۰۲۰ به پایان رسید.

بی ام و i8 ، از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت (۶۲ مایل در ساعت) در ۴.۴ ثانیه شتاب می‌یابد و دارای حداکثر سرعت محدود الکترونیکی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت (۱۵۵ مایل در ساعت) است. مدل سال i8 ۲۰۱۵ دارای یک باتری لیتیوم یون ۷.۱ کیلووات ساعت است که ۳۷ کیلومتر (۲۳ مایل) تحت چرخه رانندگی جدید اروپا را تحویل می‌دهد.

این خودرو دارای ۲ نوع Roadster و Coupé است. ظرفیت باتری هر ۲ BMW i۸ Roadster و i8 Coupé در سال ۲۰۱۸ به ۱۱.۶ کیلو وات ساعت افزایش یافته است و این امکان را فراهم می‌کند که برد الکتریکی NEDC برای ۵۵ کیلومتر (۳۴ مایل) برای کوپه و ۵۳ کیلومتر (۳۳ مایل) برای رودخانه افزایش یابد.

کوپه بی ام و i8 دارای راندمان سوخت ۲.۱ L / ۱۰۰ km (۱۳۴.۵ mpg ‑ imp؛ ۱۱۲.۰ mpg ‑ US) در آزمایش NEDC با انتشار کربن ۴۹ گرم در کیلومتر است. EPA میزان مصرف سوخت ترکیبی i8 را در ۷۶ MPGe (معادل ۳.۱ لیتر بنزین / ۱۰۰ کیلومتر؛ معادل بنزین ۹۱ مگاپاسکال-بنزین) و ۲۹ مایل در هر گالن (۶.۷L / ۱۰۰ کیلومتر) هنگام کار در حالت بنزین خالص عنوان کرد.

تا مارس ۲۰۲۰، فروش جهانی انواع مختلفی به بیش از ۲۰ هزار واحد رسید و بی ام و i8 را به عنوان بهترین خودروی پلاگین برقی اسپرت در جهان به فروش رساند و بیش از فروش کلیه رقبا در بخش خود با هم ترکیب کرد.

بی ام و i8 دارای در‌های پروانه‌ای، صفحه نمایش سر بالا، دوربین‌های دید عقب و سر و صدای موتور تا حدی نادرست است. تولید سری وسایل نقلیه مشتری در آوریل ۲۰۱۴ آغاز شد. موتور دو سرعته برقی توسط GKN تولید و تولید می‌شود. این اولین اتومبیل تولیدی با چراغ‌های لیزری بود و بیشتر از چراغ‌های LED می‌رسید.

i8 دارای وزن وسیله نقلیه ۱، ۴۸۵ کیلوگرم (۳، ۲۷۴ پوند وزن) و وزن ضریب DIN) و ضریب درگ پایین (Cd) ۰.۲۶ است. در حالت تمام الکتریکی بی ام و i8 دارای حداکثر سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت (۷۵ مایل در ساعت) است.

در حالت اسپرت i8 در ۲.۶ ثانیه شتاب متوسط ​​را از ۸۰ تا ۱۲۰ کیلومتر در ساعت (۵۰ تا ۷۵ مایل در ساعت) تحویل می‌دهد. حداکثر سرعت کنترل شده الکترونیکی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت (۱۵۵ مایل در ساعت) است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.