سوزوکی گران‌ترین و صبا باطری ارزان‌ترین باتری بازار

قیمت باتری خودرو کاهش یافت

قطعه نیوز: معاون اتحادیه باتری‌سازان کشور اعلام کرد: «به دلیل عبور از ماه‌های گرم سال و کاهش مصرف باتری، وضعیت بازار باتری مقداری بهبود یافته است.»

تقی علی‌اکبری با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت بازار باتری کشور تا حدی بهتر شده و قیمت‌ها کاهش یافته است، اظهار کرد: «به عنوان مثال باتری تولیدی کارخانه اوربیتال سوزوکی ۲۲۰۰ تومان در آمپر کاهش قیمت داشته و به طور کلی وضعیت بازار باتری تا حدی بهبود یافته است و شاهد کاهش قیمت‌ها هستیم.»

وی درخصوص دلایل تغییرات فعلی در بازار باتری گفت: «دلیل تغییرات ذکر شده، کاهش مصرف است. زیرا اوج مصرف باتری در فصل گرما است. به عبارت دیگر در ماه‌های خرداد تا نیمه شهریور مصرف باتری بالا است. در این ماه‌ها عموما کولر خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد و کولر به باتری خودرو فشار وارد می‌کند و باتری‌ها زودتر خراب می‌شوند و مصرف باتری افزایش پیدا می‌کند. اما در حال حاضر مصرف باتری کاهش یافته است.»

علی‌اکبری با اشاره به اینکه هنوز تولید کارخانجات به مقداری نرسیده که کاملا جوابگوی نیاز باشد اما به هر حال، امسال را پشت سر گذاشتیم، تاکید کرد: «در حال حاضر کمبود خاصی در بازار وجود ندارد. البته باتری را دیر و با تاخیر تحویل می‌دهند. مثلا تولید کارخانه به نحوی است که اگر اقدام به پیش‌خرید کنید، ظرف یک یا دو ماه و یا چند روز بعد، باتری به شما تحویل داده می‌شود.»

معاون اتحادیه باتری‌سازان کشور در خصوص وضعیت قیمت باتری گفت: «قیمت باتری‌ها مختلف است. باتری‌های خارجی مختلفی وجود دارد که در این میان، سوزوکی با تمام کارخانجات متفاوت و گران‌تر از بقیه است و در حال حاضر، ارزان‌ترین باتری، صبا باتری است.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.