افزایش تولید در سایپا با وجود محدودیت‌های کرونایی و تحریمی

قطعه نیوز: گروه خودروسازی سایپا موفق شد با عبور از تیراژ تولیدی ۱۱۶هزار دستگاه خودرو تا پایان هفته گذشته، تیراژ تولیدی خود در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته را افزایش داده و از آن عبور کند.

این افزایش تولید در مدت زمان سپری شده در سال جاری در حالی صورت گرفته که اجرای پروتکل‌های بهداشتی جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا محدودیت هایی از نظر حضور و شیفت‌بندی پرسنل، اجرای برنامه‌های فنی و مهندسی در خطوط تولید و همچنین تامین قطعات مورد نیاز از داخل و خارج کشور به وجود آورده است.

علاوه بر این، افزایش نرخ ارز و تشدید فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌های بین‌المللی انجام فرآیندهای انتقال مالی و عملکرد زنجیره تامین را با اختلال مواجه کرده است.

نکته قابل توجه دیگر این است که ۷هزار دستگاه خودرو از تولیدات سایپا در بهار سال ۹۸ مربوط به خودروهای تولید مشترک با خودروسازان خارجی بوده که با تشدید محدودیت های ناشی از تحریم ها، این تعداد خودرو نیز از سبد تولیدات سایپا خارج شدند.

با وجود این محدودیت‌ها، گروه خودروسازی سایپا با همت و تلاش مدیران و کارکنان خود و نیز مدیریت فرآیندهای زنجیره تامین و خطوط تولید، موفق به تولید ۱۱۶هزار دستگاه خودرو در سه ماه و نیم گذشته شد.

منبع: سایپانیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.