همکاری سیلورکار آئودی با بوست.آی برای طراحی هوش مصنوعی

قطعه نیوز: سیلورکار آئودی همکاری خود را با بوست.آی برای طراحی هوش مصنوعی گفت و گویی آغاز کرده است. این نرم افزار برای پشتیبانی مشتری طراحی شده است و توانایی فهم، پردازش و پاسخ به زبان انسانی را دارد.

برند آلمانی آئودی از گروه خودروسازی فولکس واگن با همکاری بوست.آی Boost.ai، پیش قراول هوش مصنوعی سخنگو در صنعت خودرو، در بازار آمریکا حرکتی جدید و پرطرفدار را آغاز کرده است.

هوش مصنوعی گفت و گویی یا conversational AI‌ فرمی از هوش مصنوعی است که به انسان ها امکان برقراری ارتباط با اپلکیشن ها، وبسایت ها، وسایل الکترونیکی و اینترنتی را فراهم می کند و صدای آن شباهت خیلی زیادی به زبان طبیعی انسان پیدا کرده و به فرمان های صوتی، حرکات دست و صورت و تماس با صفحه نمایش لمسی واکنش مناسب نشان می دهد. همین که زبان این فناوری و اصطلاحاتی که این نرم افزار می فهمد آشنا می شوید، بسیاری از کارها را به خوبی انجام می دهد.

در گزارشی که موردور اینتلیجنس تحت عنوان (Chatbot Market: Growth, Trends, and Forecast (2020-2025 منتشر کرده است، بازار چت بات ها (گپ زدن با ربات ها) در سال ۲۰۱۹ به ۱۷.۱۷ میلیارد دلار رسیده و در سال ۲۰۲۵ به ۱۰۲.۲۹ میلیارد دلار می رسد.

در این گزارش آمده است که « با افزایش استفاده از شبکه های عصبی عمیق‌،‌ یادگیری ماشین و سایر پیشرفت ها در فناوری هوش مصنوعی، کمک های مجازی رو به گسترش هستند.» کمک های مجازی شامل چت بات ها، بلندگوهای هوشمند و استفاده از انواع اپلیکیشن هایی است که در انواعی از صنایع و کسب و کارها مثل بانک، خرده فروشی، مؤسسه های مالی اعتباری، بیمه، خدمات درمانی و صنعت خودرو گسترش و رونق پیدا کرده است.

چت بات یک ربات اینترنتی است که به نرم افزارهای هوش مصنوعی مجهز شده است و با انسان به گفت و گو می پردازد و معمولا برای حل مسئله یا پاسخ دادن به سؤال های متداول طراحی شده اند. از این رو به آنها هوش مصنوعی گفت و گویی می گویند.

طراحان این چت بات ها می گویند، این نرم افزارها هم در وقت صرفه جویی می کنند، هم بهره وری را بالا می برند. براساس نظرسنجی انجام شده توسط Salesforce حدود ۷۰ درصد از مصرف کنندگان ترجیح می دهند با چت بات مشکل خود را حل کنند مخصوصاً که در بیشتر موارد سرعت برقرار ارتباط از این طریق با برندها بسیار بالاتر از حالت عادی و قدیمی است.

دیگر امروزه مردم به صحبت کردن با نرم افزارهای پیام رسان عادت کرده اند، هر زمان که احتیاج به خرید یا اجاره خودرو یا تحقیق در باره آن باشد، چت بات ها بسیار مؤثرتر و بهتر از انسان ها خدمت رسانی می کنند. چون این پلتفرم ها به منبع عظیمی از اطلاعات و داده ها متصل هستند و بهتر از آدم های عادی به پردازش این اطلاعات می پردازند. برای مردم دنیا که در گذشته مجبور بودند پشت خط بمانند تا به یک اوپراتور وصل شود و خدمات بگیرند، آمدن چت بات ها موهبت بزرگی است. هیچ کس دوست ندارد زمان طولانی پشت خط بماند و به موزیک های ناخواسته گوش بدهد. حالا نظرسنجی ها نشان داده که ۹۰ درصد از مشتریان ترجیح می دهند که از پیام آنی و اپلیکیشن های موبایلی برای ارتباط با کسب و کارها و برندها استفاده کنند و ۶۶ درصد هم ترجیح می دهند به جای حرف زدن با ربات، پیام متنی بفرسند و پیام متنی دریافت کنند.

برای خودروسازی هم چت بات ها مفید است چون به فروش و خدمات پس از فروش بهتری منجر می شود.

این چت بات ها به این دلیل هوش مصنوعی به حساب می آیند که الگوریتم های آن در اثر تجربه با مشتری مدام در حال بهبود است و پتانسیل های حل مسئله در آن به طور دائمی در حال بهبود است طوری که کارایی و اثربخشی آن با تعامل و ارتباط دوسویه با مشتری مدام در حال بهتر شدن است. مهمتر آن که این نرم افزار خسته نمی شود، ۲۴ ساعت هفت روز هفته کار می کند، توهین یا تحقیر مشتری روی پاسخگویی آن اثر منفی نمی گذارد و در مجموع رضایت مشتری را بهتر تأمین می کند.

بوست.آی که یک شرکت نرم افزاری نروژی است و در هوش مصنوعی در بین ۱۰۰۰ شرکت برتر فورچون، پیشتاز است با سیلورکار آئودی همکاری خود را آغاز کرده است. این نرم افزار برای پشتیبانی مشتری طراحی شده و از زمانی که خدمات را برای مشتری رزورو می کند تا زمانی که خودرو را به مشتری باز می گرداند، از هوش مصنوعی برای بهبود اثربخشی و کارایی استفاده می کند. سیلورکار اولین مشتری بوست.آی در آمریکا است و با این که بوست.آز در اروپا مقام اول خدمات مجازی مجهز به هوش مصنوعی را در اختیار دارد،‌ حالا در حال گسترش در بازار آمریکا است.

از قول بوست.آی، هوش مصنوعی گفت و گویی، نوعی مغز ساخت دست بشر است که توانایی فهم، پردازش و پاسخ به زبان انسانی را پیدا کرده است. این توانایی را هم از یادگیری عمیق و درک زبان طبیعی یا NLU‌ به دست آورده است. حد توانایی این اپلیکیشن از ترجمه وبسایت ها فراتر رفته است. این نرم افزارها اکنون قابلیت بلاک کردن کارت اعتباری، کلیم بیمه، ارتقای برنامه،‌ اسکن پیش فاکتور و خیلی از نیازهای دیگر مشتری را دارند. همچنین این نرم افزار توان پاسخگویی در ۴۰۰ زمینه مختلف مرتبط با خودرو را خیلی بهتر از یک اوپراتور دارد. به قدری اعتماد به این اپلیکیشن بالا رفته که تعیین اصالت، سفارش گذاری و ارائه فاکتور و قبض های پرداخت هم به راحتی با آن امکان پذیر شده است.

شرکت آئودی برند سلیورکار را در سال ۲۰۱۷ به مجموعه دارایی های خود افزود و حالا با همکاری بوست.آی سطح خدمات را با استفاده از هوش مصنوعی به سطحی بالاتر از انتظار مشتری رسانده است.

منبع: سایپانیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.