۹۰درصد قطعات خودروی K132 ساخت داخل است

قطعه نیوز: مدیر پروژه k132 در نشست سازندگان قطعات و مجموعه های خودروی K132 گفت: ۹۰ درصد از قطعات این محصول ایران خودرو به صورت داخلی سازی تهیه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار «قطعه نیوز»، پورمجیب با بیان اینکه این خودرو سدان کلاس C خواهد بود، افزود: پروژه  K 132 دی ماه ۹۷ مورد تصویب ستاد سیاستگذاری پروژه ها قرار گرفت.

وی اعلام کرد: در مرحله اول در خرداد ماه گذشته، ۱۲ خودرو از مدل واریانت گیربکس دستی برای برآورد بازخورد طراحی تولید شد و از شهریور ماه برای تولید ۷۰ دستگاه اقدام می کنیم.

 پورمجیب ادامه داد: در حال حاضر کارگروه هایی مانند سازندگان، خدمات پس از فروش، کیفیت، ایکاپ، تجاری سازی، تولید و … در حال کار بر روی پروژه K132 هستند.

 مدیر پروژه  K132 درباره قطعات مورد استفاده در خودروی واریانت گیربکس دستی گفت: در این خودرو مجموعه رودری ها جدید است و برای  فریم غربیلک از مدل پژوی ۲۰۷ استفاده شده است.

به گفته پورمجیب داشبورد و کنسول وسط از طریق سازندگان داخلی تامین می شود و کمربندهای خودروی پژو ۲۰۷ برای کاربرد در این خودرو بهینه شده اند.

 وی عنوان کرد: سیستم HVAC و قطعه موکت درب صندوق طراحی جدید مخصوص خودروی K132 است و مجموعه سپرها هم طراحی خاص داخلی برای این پروژه بوده است.

 چراغ عقب این خودرو هم به گفته پورمجیب برای اولین بار مورد استفاده قرار می گیرد و مخصوص این خودرو طراحی شده است.

 وی اعلام کرد: در پروژه K132 برای اولین بار خودرو با سامانه ESC و ایمنی بالا عرضه می شود.

به گفته وی در خودروی مورد نظر،  تعداد کل قطعات ۲۳۰ قطعه، قطعات جدید ۱۰۷ عدد، قطعات خودکفا شده ۴۵ قطعه و قطعات در سیکل خرید خارجی ۳ قطعه است.

وی همچنین از انجام ۹۷ تست بر روی این خودرو خبر داد که بخشی از آن استانداردهای اجباری و بخشی دیگر استانداردهای کارخانه ای را مورد بررسی قرار خواهند داد.

خبرنگار: فرزانه احمدی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.