تولید خودرو ۸درصد و تولید لاستیک خودرو ۲۷درصد افزایش یافته است

قطعه نیوز: از ابتدای فروردین تا ۲۷ خرداد ماه ۹۹ تولید خودرو هشت درصد و تولید لاستیک خودرو ۲۷درصد افزایش داشته است.

در بازه زمانی یاد شده، ۱۹۶ طرح با سرمایه ۲۳ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر مورد بهره برداری قرار گرفت.

در این راستا تولید لاستیک خودرو افزایش ۲۷ درصدی و تولید نئوپان افزایش ۳۰ درصدی داشت. همچنین در دو ماهه امسال با افزایش ۳۲ درصدی تولید شمش آلومینیوم، افزایش ۸ درصدی تولید آلومینا و افزایش ۱۵ درصدی تولید روغن صنعتی روبرو بودیم و تولید پتروشیمی در دو ماهه اول امسال افزایش ۶ درصدی داشته است.

افزایش ۸ درصدی تولید خودرو

در دو ماهه اول امسال تولید الیاف اکریلیک افزایش ۹۵ درصدی و تولید ماسک طبی افزایش ۳۰ درصدی داشته است. افزایش ۸ درصدی تولید خودرو، افزایش ۱۵۰ درصدی تولید لباسشویی و افزایش ۵۰ درصدی تولید تلویزیون از دیگر دستاوردهای دو ماهه اول امسال علیرغم همه فشارها و محدودیت‌ها بوده است.

همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای توسعه صادرات و بازگشت منابع ارزی حاصل از صادرات اقدامات مهمی را انجام داده است که از آن جمله می‌توان به تعلیق کارت‌های بازرگانی آن دسته از صادرکنندگانی که میزان بازگشت ارز حاصل از صادرات سال ۹۸ آنها تاکنون صفر بوده است، اشاره کرد.

در این راستا سقف مجاز صادرات به میزان ۵۰۰ هزار دلار برای آن دسته از کارت‌های بازرگانی که برای اولین بار اقدام به صادرات می نمایند، اعمال شد.

همچنین به منظور مدیریت منابع ارزی کشور در یک ماه گذشته ثبت سفارش ۶۰۰ ردیف تعرفه نیز ممنوع شده است.

از سوی دیگر با توجه به بسته شدن مرز ها به خاطر شیوع ویروس کرونا اقدامات مدیریتی برای بازگشت فعالیت در مرزها انجام گرفت که در این راستا تاکنون ۸۰ درصد مرزهای زمینی و ۷۵ درصد بازارچه‌های مرزی در حال فعالیت هستند.

منبع: شاتا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.