رئیس شورای رقابت بازنگری در فرمول قیمت گذاری خودرو را تکذیب کرد

قطعه نیوز: رئیس شورای رقابت گفت: تشکیل کمیته‌ای برای بازنگری فرمول قیمت گذاری خودرو را تکذیب می‌کنم.

در طول چند روز اخیر صحبت هایی بر ایجاد کمیته ای با حضور نمایندگانی از شورای رقابت و سازمان حمایت مصرف کنندگان تحت حکمیت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برای بازنگری فرمول قیمت گذاری خودرو مطرح شده تا در نهایت روش قیمت گذاری خودرو مورد بازنگری قرار گیرد.

در همین ارتباط رضا شیوا گفته است: براساس ماده ۳ ابلاغیه سران سه قوه شورای عالی هماهنگی اقتصادی “هرگونه تصمیم‌گیری در مورد نرخ و ضوابط قیمت‌گذاری و تعیین سهمیه کالا و خدمات که به‌موجب قوانین و مقررات مختلف در اختیار دستگاه‌ها و شوراهای مختلف قرار گرفته است منوط به تأیید ستاد تنظیم بازار شد”. به‌موجب این ماده هر تشکیلاتی نه‌تنها شورای رقابت که در بخش قیمت‌گذاری کالا فعالیت می‌کرد، باید دستورالعمل‌ها را برای تأیید به ستاد تنظیم بازار ارسال کند اما این مصوبه به هیچ عنوان به‌معنای سلب وظیفه از شورای رقابت نبود.

وی با بیان اینکه شورای رقابت بر همین اساس با ارائه دستورالعمل خود به ستاد تنظیم بازار برای دفاع از آن در تعدادی از جلسات ستاد تنظیم بازار حاضر شد، افزود: در حال حاضر بنده تشکیل کمیته‌ای برای بازنگری فرمول قیمت گذاری خودرو را تکذیب می‌کنم و در هیچ جلسه ای برای این موضوع شرکت نکرده‌ایم.

رئیس شورای رقابت در ادامه صحبت‌های خود با اعلام اینکه البته قرار شده دستورالعمل قیمت گذاری خودرو هر ۳ ماه یکبار متناسب با نرخ تورم بخشی مورد بازبینی قرار گیرد، گفت: در حال حاضر یک ماه بیشتر از اجرای دستور العمل جدید قیمت گذاری خودرو نمی‌گذرد و هیچ جلسه ای برای بازنگری دستورالعمل برگزار نشده است.

شیوا تصریح کرد: بعد از گذشت ۳ ماه از اجرای دستورالعمل در صورت تغییر نرخ تورم بخشی و درخواست خودروسازان در زیان ده بودن تولید به صورت کارشناسی بازبینی ها را در دستورالعمل قیمت گذاری انجام خواهیم داد.

منبع: تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.