بودجه سه میلیارد و ۷۵۰ میلیون یورویی برای احیای صنعت خودروسازی اسپانیا

قطعه نیوز: دولت اسپانیا برای احیای صنعت خودروسازی اسپانیا سه میلیارد و ۷۵۰ میلیون یورو بودجه در نظر گرفته است.

«پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا روز یکشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی­ با روسای ایالت‌های خودمختار از درنظر گرفتن بودجه سه میلیارد و ۷۵۰ میلیون یورویی برای احیای صنعت خودروسازی خبر داد؛ طبق اعلام سانچز، این طرح پیشنهادی دولت توجه ویژه ای به بخش خودروهای برقی خواهد داشت.

صنعت خودروسازی در اسپانیا یک دهم تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده و سهم بزرگی از صادرات را دربر می‌گیرد؛ همچنین موجب اشتغال ۶۵۰ هزار نفر به طور مستقیم و حدود دو میلیون نفر به طور غیرمستقیم در این کشور است.

سانچز هدف از این برنامه جامع دولت را کاهش آسیب های ناشی از شیوع ویروس کرونا بر بدنه صنعت کلیدی خودروسازی اسپانیا خواند که با تعطیلی سراسری تولیدات خودرو و کاهش شدید تقاضا متحمل زیان جدی شده است.

این مقام ارشد اسپانیا ضمن تاکید بر اهمیت تاثیر صنعت حمل و نقل بر تغییرات اقلیمی و آب و هوایی، برنامه اعلام شده را در راستای پاسخگویی به این چالش اساسی خواند و گفت: آثار مخرب خودروهای تولیدی آینده بر محیط زیست بسیار کمتر خواهد بود تا جایی که دستیابی به «آلایندگی صفر» در سال ۲۰۵۰میلادی دور از ذهن نخواهد بود.

سانچز همچنین اعلام کرد: این برنامه همان­طور که به سرمایه و بودجه وابسته است، باعث پیشرفت تحقیقات و اصلاح مالیات برای افزایش رقابت­ پذیری و همچنین موجب رونق دانش صنعت خودرو خواهد شد.

هدف از این طرح، کمک به صنعت خودرو در تبدیل به «تحرکی پایدار و متصل» بوده که این موضوع قابل تعمیم به کل بخش صنعت است تا در راستای تعهدات ملی و فراملی زیست-محیطی، رقابت پذیری خود را حفظ کند.

اقدامات انجام شده توسط دولت‌های جهان به منظور متوقف کردن گسترش ویروس کرونا تقریبا بر همه صنایع تاثیر گذاشته و صنعت خودرو نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. بیشتر خودروسازها و تولیدکنندگان قطعات خودرو به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تولیدات و سفارشات خود را تعلیق کرده‌اند.

دستکم یک میلیون و ۱۳۸ هزار و ۵۳۶ موقعیت شغلی از مجموع ۲.۶ میلیون شغلی که در اروپا به طور مستقیم وابسته به تولید خودرو هستند با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کارخانه‌ها، تعطیل شده‌اند.

منبع: ایرنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.