آمار تولید خودرو تا پایان اردیبهشت ۹۹ منتشر شد/ تولید سواری ۴درصد و تولید مینی‌بوس ۸درصد کاهش یافت+جدول

قطعه نیوز: تولید انواع خودرو در کشور طی ۲ ماه ابتدایی امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳.۳ درصد افت داشت. در این مدت تولید ایران‌خودرو ۸ درصد افزایش و تولید سایپا ۱۶ درصد کاهش یافت.

تولید انواع خودرو طی دوماهه ابتدایی امسال با افت ۳.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۲۶ هزار و ۵۳۵ دستگاه رسید. در این مدت تولید سواری نسبت به دوماهه ابتدایی سال قبل ۴.۱ درصد افت داشت و به ۱۱۷ هزار و ۱۷۶ دستگاه رسید.

طی دوماهه امسال ۵۷ دستگاه ون در کشور تولید شد که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۴۷ درصد رشد داشته است. همچنین تولید وانت با رشد ۶.۸ درصدی به ۸ هزار و ۳۹۲ دستگاه رسید. در مورد تولید مینی بوس و میدل باس نیز باید به افت ۸.۲ درصدی طی دوماهه امسال اشاره کنیم به طوری که در این مدت تولید این محصولات فقط ۸۹ دستگاه بوده است.

در عین حال  تولید اتوبوس با رشد ۲۰۰ درصدی نسبت به دوماهه اول سال گذشته به ۱۴۷ دستگاه رسیده و تولید کامیونت، کامیون و کشنده نیز با افزایش ۱۴.۲ درصدی به ۶۷۴ هزار دستگاه رسیده است.

در مورد تولید خودرو طی اردیبهشت امسال نیز باید به رشد ۱۶۶.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کنیم به طوری که در دومین ماه از امسال ۱۰۱ هزار و ۶۱۲ دستگاه انواع خودرو در کشور به تولید رسیده است. تولید سواری در این مدت معادل ۹۳ هزار و ۹۱۱ دستگاه بوده که نسبت به اردیبهشت ۹۸ با رشد ۱۶.۱ درصدی همراه است.

آمار تولید انواع خودرو تا پایان اردیبهشت ماه ۹۹

 رشد ۸ درصدی تولید ایران خودرو

در بررسی وضعیت تولید گروه صنعتی ایران خودرو طی دوماهه ابتدایی امسال باید به رشد ۷.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کنیم به طوری که در این مدت ۶۶ هزار و ۸۴۵ دستگاه خودرو در این گروه صنعتی به تولید رسیده است. طی دوماهه امسال ۶۵ هزار و ۶۰۰ دستگاه سواری در ایران خودرو تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۴ درصد رشد داشته است.

کاهش ۱۶ درصدی تولید سایپا

تولید گروه خودروسازی سایپا نیز در دوماهه اول امسال با افت ۱۶.۱ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل همراه بوده و به ۵۳ هزار و ۶۷۲ دستگاه رسیده است. تولید سواری توسط سایپا در دوماهه امسال با کاهش ۱۷.۸ درصدی به ۴۷ هزار و ۱۵۰ دستگاه رسیده است.

آمار کل تولید سایپا تا پایان اردیبهشت ۹۹

منبع: فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.