طرح ترافیک به طور قطع فردا در پایتخت اجرا می‌شود

قطعه نیوز: یک منبع آگاه در شهرداری از اجرای قطعی طرح ترافیک در تهران از شنبه ۱۷ خرداد خبر داد.
طرح ترافیک در محدوده مرکزی شهر و کنترل آلودگی هوا (زوج یا فرد سابق) با تصمیم ستاد ملی کرونا از ۲۳ فروردین لغو شد و دارندگان خودرو مجاز بودند در هر ساعت بدون جریمه شدن و پرداخت عوارض وارد طرح شوند، اما پس از کاهش شیوع بیماری کرونا و رفع محدودیت‌ها، شهرداری تهران بعلت افزایش حجم ترافیک در شهر، بی انضباطی در زمینه توقف خودرو‌ها و از همه مهمتر افزایش آلودگی هوا خواستار اجرای طرح ترافیک شد که دو روز پیش شهردار تهران از اجرای قطعی طرح ترافیک در پایتخت با هماهنگی و موافقت وزیر بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد.
البته پیش از این نیز درست پس از تعطیلات عید سعید فطر با اعلام استانداری تهران و شهرداری قرار بود طرح ترافیک اجرا شود که در واپسین ساعات روز ششم خرداد ماه این تصمیم به درخواست وزیر بهداشت لغو شد.
اما این بار پیروز حناچی عصر دوشنبه دوازدهم خرداد با قاطعیت اعلام کرد: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده بین دستگاهی از شنبه ۱۷ خرداد ماه طرح ترافیک و همچنین طرح کاهش آلودگی هوا مجدد در پایتخت اجرا می‌شود.
وی افزود: در اجرای مجدد طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا در پایتخت تلاش بر این است تا به گونه‌ای اقدام شود تا کارمندان بتوانند پیش از شروع طرح با وسیله شخصی در محل کار خود حاضر شوند.
شهردار تهران همچنین گفت: تلاش می‌کنیم ساعت را طوری تنظیم کنیم که اگر افراد خواستند با وسایل نقلیه شخصی سرکار حاضر شوند و بعد از ساعت اداری هم خارج شوند، این همکاری در حوزه طرح ترافیک انجام شود.
اما در این میان امروز سردار هادیانفر رئیس پلیس راهور کشور گفت: اجرای طرح ترافیک در تهران در تناقض میان وزارت بهداشت، شهرداری و استانداری گرفتار شده و اجرای آن از فردا نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
وی افزود: در جلسه ستاد مقابله با کرونا مصوب شد شورای ترافیک شهر به ریاست شهردار درخصوص اجرای طرح ترافیک تصمیم گیری کند، اما تا این لحظه وحدت رویه‌ای وجود ندارد و وزیر بهداشت موافق اجرای طرح نیست و ما هم منتظریم تا ببینیم نتیجه چه می‌شود.
بر این اساس، آخرین پیگیری‌ها از مسئولان شهرداری تهران درباره اجرای طرح ترافیک در تهران از فردا ۱۷ خرداد حکایت از اجرای قطعی طرح ترافیک در پایتخت دارد هر چند تا پایان شب ممکن است تصمیمات بار دیگر دستخوش تغییر شوند.
منبع: صدا وسیما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.