با ترخیص قطعات از گمرک خودروهای ناقص پارکینگ خودروسازی‌ها تجاری می‌شوند

قطعه نیوز: سرپرست وزارت صمت گفت: هماهنگی‌های خوبی برای تامین قطعات مورد نیازخودرو‌های ناقص با گمرک انجام شد تا حجم خودرو‌های دپو در پارکینگ‌ها کم شود.

حسین مدرس خیابانی درباره خودروهای مانده در پارکینگ‌های ایران خودرو و سایپا گفت: طبیعتا خودرو سازها نیاز دارند هر چه سریع تر خودروها را فروخته و به نقدینگی تبدیل کنند.

وی افزود: هماهنگی خوبی با گمرک جمهوری اسلامی داشتیم و قطعات زیادی ترخیص شد که نتیجه آن آمادگی بیش از ۲۲ هزار خودرو برای تحویل به مشتریان بود. خودروسازها تلاش می‌کنند به روز تحویل بدهند. بخشی از قطعات جزیی است که هنوز داخلی سازی نشده. با وجود تنگنایی که خودروسازها در آن قرار دارند تلاش می‌کنیم تا با دستیابی به بهره وری بهتر قیمت‌های تمام شده را به حداقل برسانیم.

مدرس خیابانی در پایان خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی راه‌اندازی واحدهای راکد در شهرک‌های صنعتی مهم‌ترین موضوعی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. از حدود ۵۰ هزار واحد موجود در شهرک‌های صنعتی حدود ۱۰ هزار واحد غیر فعال هستند که باید به تفکیک و به ترتیب فعال شوند. شاید بزرگ‌ترین ماموریت وزارت صمت فعال سازی واحد‌های صنعتی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.