آپشن‌های جدید که بعد از کرونا به خودروها اضافه شدند

قطعه نیوز: خودروسازان در سراسر جهان در حال تحقیق در مورد روش های ضد ویروس کردن وسایل نقلیه برای جلب رضایت مشتریان خود در بازار پس از کرونا هستند.

استفاده از اشعه ماوارء بنفش، استفاده از اسپریهایی برای پاشیدن مواد ضدعفونی کننده، سیستمهای تصفیه هوای به روز شده و استفاده از مواد اولیه ضد میکروبی برخی از ایده های مورد بررسی شده توسط این خودروسازان است.

بر اساس تحقیقات اولیه، یک سوم از خریداران خودروهای جدید اعلام کرده اند که حتما آپشن کیفیت و تصفیه هوا را در زمان خرید خودرو پس از بحران کرونا در نظر می گیرند.

ونسا تن، مدیر ارشد اطلاعاتی شرکت کاکس با بیان اینکه مطمئنآ ایمنی خودرو برای خریداران بسیار مهم است، گفت: آنها نه تنها انتظاردارند که پروتکل های ضدعفونی و فواصل اجتماعی در نمایندگی ها رعایت شود، بلکه تمایل دارند که خودرو آنها با ویژگی هایی مانند کیفیت و تصفیه هوا  باشد.

در یک نظرسنجی گسترده از ۵ کشور امریکا، چین، ژاپن، آلمان و ایتالیا، ۸۰ درصد پاسخ دهندگان اعلام کردند که آنها مایلند برای سیستم های ضد عفونی وسایل نقلیه خود پول نیز پرداخت کنند.

یک شرکت فنی در میشیگان، ساخت لامپ های یو وی سی را برای استریل کردن داخل آمبولانس ها ،خودروهای پلیس و سایر وسایل نقلیه اضطراری آغاز کرده است. نور یو وی اˏی ، جزئی از نور خورشید است که روزانه در معرض آن قرار داریم ، یو وی سی ، یا همان اشعه فرابنفش با طول موجی کوتاه تر ولی نامرئی است.

جان ماژور، مدیر بازاریابی شرکت جی ایچ اس پی گفت: مدت زمانیست که در حال کار بر روی چراغ یو وی سی برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن وسایل نقلیه هستیم. کرونا ویروس باعث به جلو انداختن این روند شد. ما باید فرآیندهای سریع توسعه را با نیازهای صنعت خود برای ایجاد  ایمنی و دوام ترکیب کنیم.

این شرکت وجود این دستگاه برای وسایل حمل و نقل عمومی و اضطراری را واجب دانست اما اعلام کرد که تقاضا برای وسایل نقلیه شخصی هنوز مشخص نیست اما خودروسازان در حال بررسی هستند.

سخنگوی شرکت فیات با بیان اینکه رویدادهای اخیر ما را به تحقیق در مورد فناوری های جدید برای بهبود هوای داخل اتاق خودروها، سیستم گرمایشی و تهویه مطبوع سوق داده است، گفت: ما همچنین به دنبال مواد ضد باکتری و سطوحی هستیم که به راحتی تمیز شوند. وی افزود : کرونا توجه همه را به سمت تصفیه هوا برانگیخت، مانند ویژگی های اتاق خلبان که قبلا مورد استفاده قرار گرفته بود اما آپشن های دیگر مانند سطوح لمسی ضد باکتری، اگر از طراحی زیبایی برخوردار نباشند و یا با کیفیت درست نشده باشند، در دراز مدت جوابگو نخواهند بود.

استفاده از اشعه یو وی برای استریل کردن

زمانیکه افراد در داخل خودرو هستند، اشعه یووی قابل استفاده نیست اما اثر ضدعفونی کننده آن به تدریج و به صورت تجمعی است، به عبارت دیگر شما مجبور نیستید که یکباره ۱۰۰ درصد با کتری ها را از بین ببرید.هر زمانی که وسیله نقلیه خالی از مسافر باشد، اشعه های کوتاهی پشت سرهم زده می شود. استریل کردن خودرو با انجام دادن چند بار در روز با دوزهای کوتاه و یا در پایان روز انجام می شود. امکان این وجود دارد که این چراغ ها در پیشخوان ها یا سیستم های روشنایی موجود در خودرو ادغام شوند. سنسورهای حرکتی و دماسنج داخل خودرو می توانند تعیین کنند که وسیله نقلیه خالی و آماده تابش است.

مه آلود کردن فضای داخل خودرو با مواد ضد عفونی

مه آلود کردن فضای داخلی وسایل نقلیه با مواد ضدعفونی کننده برای تصفیه هوای داخل کابین گزینه دیگریست که برای ایمنی نیاز به شناسایی سرنشینان دارد. شرکت مگنا در حال ارزیابی یک سیستم تولید ازن برای ضدعفونی کردن تجهیزات محافظ شخصی در خودرو است. مدیر فناوری این شرکت با بیان اینکه برای اینکه بگویم چگونه می خواهیم به دنبال یک روش ضدعفونی کننده داخلی خودرو باشیم، هنوز خیلی زود است، گفت: گزینه های زیادی در لیست داریم که در حال بررسی هستند.

ضد باکتری ها

شرکت لیر در حال ساخت چرم ضد باکتری و پارچه هایی است که در برابر ویروس ها، باکتری ها و انواع قارچ ها مقاومت می کنند. جان آسمیر، رئیس ارشد فناوری این شرکت گفت: اخیرآ شاهد افزایش علاقه مشتریان به مواد و سطوحی هستیم که باکتری ها را دفع می کنند. اگر چه خصوصیت های ضد باکتری در دراز مدت در وسایل نقلیه نمی مانند بنابراین خریداران باید متوجه باشند که برای دوام بیشتر باید این سطوح تمدید شوند که البته هزینه ای خواهد داشت.

فناوریهای بدون لمس

پرداخت دیجیتالی بنزین، موادغذایی و برقی بدون تماس فیزیکی با کارتخوان های کارت اعتباری و پیشخوان های پرداخت از دیگر تقاضاهای مشتریان است. شرکت جنرال موتورز به شما این اجازه را می دهد تا از راه دور و بدون لمس، هزینه اجناس را بپردازید. همچنین این شرکت برای تمیز کردن این آپشن های خودروها برنامه ای را برای فروشندگان خود ایجاد کرده است. باری انگل رییس جنرال موتورز آمریکای شمالی با بیان اینکه ما آگاه به این هستیم که انتظارات مشتریان ما تغییر کرده است گفت: برای برآورده کردن این انتظارات باید اقدامات بیشتری نیز انجام شود.

منبع: خط بازار

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.