رونمایی آئودی از پروژه آرتمیس

قطعه نیوز: آئودی از پروژه آرتمیس که به سرپرستی الکس هیتزینگر خواهد بود رونمایی کرد، توسعه‌ی این مدل پر رمزوراز، طرحی برای روند توسعه‌ی سریع و چابک در گروه خودروسازی فولکس‌واگن فراهم می‌کند.

آئودی از برنامه‌های خود برای «پروژه‌ای با فناوری پیشرفته» موسوم به آرتمیس (Artemis) رونمایی کرد. جزئیات زیادی درباره‌ی پروژه‌ی آرتمیس دردسترس نیست، اما این پروژه به سرپرستی الکس هیتزینگر خواهد بود که هم‌اکنون مسئولیت پروژه فناوری خودران فولکس‌واگن را بر عهده دارد و پیش از این به‌عنوان مدیر فنی کمپین LMP1 پورشه فعالیت کرده است. از جمله سایر مسئولیت‌های هیتزینگر می‌توان به فعالیت در تویوتا موتوراسپرت، کازورث، ردبول تکنولوژی و همچنین پروژه خودرو خودران اپل اشاره کرد.

مسئولان آئودی می‌گویند که هیتزینگر وظیفه دارد مدل جدید پیشگامی را توسعه دهد که به‌طور بالقوه بتواند از منابع و فناوری‌های سایر اعضای گروه فولکس‌واگن استفاده کند. آن‌طور که گفته می‌شود، این پروژه در نهایت منجر به تولید یک خودروی الکتریکی بسیار کارآمد می‌شود که می‌تواند از اوایل سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه شود. این مدل همچنین می‌تواند از جدیدترین فناوری خودرو برقی و سیستم رانندگی کاملا خودران بهره ببرد. تیم خلاق آئودی اکوسیستم گسترده‌ای را در اطراف این خودرو ایجاد خواهد کرد، بنابراین مدل تجاری جدیدی برای تمامی کاربردها طراحی می‌کند.

اگرچه آئودی اشاره‌ی زیادی به جزئیات پروژه‌ی آرتمیس نکرده، احتمالاً این مدل روی یکی از پلتفرم‌های خودروی الکتریکی که قبلا معرفی شده است، سوار شود. پلتفرم evo MLB مشهورتر به‌نظر می‌رسد، اما آئودی خودروهای برقی خود را براساس پلتفرم‌های J1 و MEB و PPE نیز خواهد ساخت.

مدل‌های J1 روی عملکرد و قدرت متمرکز شده‌اند، درحالی‌که مدل‌های MEB به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا کم‌هزینه و مقرون‌به‌صرفه باشند. از سوی دیگر، پلتفرم PPE برای پشتیبانی از مدل‌های فول سایز و لوکس طراحی شده است و انواع خودروها شامل کراس‌اور و خودروی اسپرت می‌توانند از آن استفاده کنند.

پروژه‌ی آرتمیس علاوه بر توسعه‌ی این مدل پر رمزوراز، طرحی برای روند توسعه‌ی سریع و چابک در گروه خودروسازی فولکس‌واگن فراهم می‌کند. مارکوس دوسمن، مدیرعامل آئودی در این زمینه گفت:

طرح خلاقانه و ابتکاری فعلی در گروه فولکس‌واگن با ۷۵ مدل برقی که برای تولید تا سال ۲۰۲۹ برنامه‌ریزی شده است، به‌طور طبیعی تمام ظرفیت‌های ما را به هم پیوند می‌زند. سؤال بدیهی این بود که چگونه می‌توانیم بنچ‌مارک‌های بسیار پیشرفته دیگری را بدون به خطر انداختن مدیریت پروژه‌های موجود پیاده‌سازی کنیم و درعین‌حال از فرصت‌های جدید در بازارها نیز بهره ببریم.

تیم آرتمیس به‌عنوان بخشی از تلاش‌ها برای سرعت بخشیدن به تولید و توسعه خودرو، در سطح جهانی فعالیت خواهد کرد و آزادی عمل بسیار زیادی خواهد داشت. در حالت ایدئال، چنین آزادی‌هایی به آن‌ها امکان می‌دهد سریعاً به نیاز‌های بازار پاسخ دهند و خودروها را سریع‌تر تولید کنند.

منبع: زومیت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.