بازنشستگی یا بازخرید زودهنگام اقدام بی‌ام‌و برای کاهش نیروی انسانی

قطعه نیوز: بر اساس گفتۀ سخنگوی شرکت ب ام و اقدام بعدی این شرکت برای کاهش نیروی انسانی، تعریف بسته‌های بازنشستگی یا بازخرید زودهنگام است.

مشوق های ب ام و، تعدیل ۵۰۰۰ پست سازمان و در حقیقت اخراج نیروی انسانی را هدف قرار می دهند.

نیکولاس پیتر قائم مقام مدیر عامل در عملیات می گوید اقدام های موجود برای هدف کاهش تعداد کارکنان در ب ام و مؤثر نبوده است. در حال حاضر ب ام و فقط دست به اقدام های کوتاه مدت و بدون استفاده از مشوق زده است برای مثال عده ای از کارکنان را به مرخصی بدون حقوق فرستاده و ساعت کاری نیروهای قراردادی و پاره وقت را کاهش داده است.

سخنگوی شرکت ب ام و گفته است که اقدام بعدی برای کاهش نیروی انسانی در ب ام و، تعریف بسته های بازنشستگی یا بازخرید زودهنگام است.

به طور طبیعی جریان ورود و خروج به شرکت ب ام و در سال تقریباً همین تعداد را شامل می شود، یعنی، به طور طبیعی سالانه ۵۰۰۰ نفر از ب ام و به دلیل بازنشستگی، یافتن مشاغل با درآمد بالاتر، بازخرید، ایجاد کسب و کار جدید و غیره منفک شده و ب ام و همین تعداد را سالانه دعوت به همکاری می کند. اما امسال شیوع جهانی ویروس کرونا، این جریان طبیعی را مختل کرده و در رفتارهای کارکنان تغییر ایجاد کرده است. برای مثال جریان خروجی نیروی انسانی در ب ام در چند ماه گذشته کند شده است و دلیل آن به تأخیر افتادن برنامه ی افرادِ در حال منفک شدن است مخصوصاً آن دسته از افرادی که در صدد ایجاد کسب و کار خودشان بودند، حین شیوع کرونا، برنامه هایشان عملی نشده است.

از سویی شیوع COVID-19 فروش برای خودروسازان را با مشکل مواجه کرده و مردم از خرید خودرو امتناع می کنند. تعطیلی سراسری و تعطیلی نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش و نمایشگاه های فروش خودرو هم در کاهش فروش خودرو مؤثر بوده و به همین دلیل خودروسازان هم سرعت تولید خود را پایین آورده اند. تقاضای پایین برای خرید خودرو، امید به بهبودی و بازگشت به حالت عادی را تضعیف کرده و شرکت ها مجبور می شوند قیمت خودروهای خود را کاهش دهند.

خودروسازان آلمانی امید بسته اند که دولت به قدرت خرید مردم کمک کند و وام ها و مشوق هایی برای آنان در نظر بگیرد تا تقاضا برای خودرو به حالت عادی بازگردد اما حالا با تأخیری که در برنامه های دولت آلمان پیش آمده، خودروسازان ممکن است از این فرصت هم قطع امید کنند.

ب ام و در ماه آوریل اکثر کارخانه ها و نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش خود را تعطیل کرد و اوایل این ماه بازگشایی آنان را آغاز کرد. انتظار می رود تعداد فروش خودروهای این خودروساز در فصل دوم سال پایین تر از فصل اول باشد. در فصل اول سال ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶.۴ درصد افت داشته و انتظار می رود در فصل دوم از این هم بیشتر باشد.

اوایل ماه مه، شرکت ب ام و، راهنمای حاشیه سود سال ۲۰۲۰ را تغییر داد و سطح توقع ها را پایین آورد و گفت انتظار ندارد که به جریان مثبت نقدینگی دست پیدا کند.

منبع: سایپانیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.