برنامه‌های جدید و محصولات آینده سایپا تصویر ذهنی جامعه را از این مجموعه بهبود می‌بخشد

قطعه نیوز: رئیس سازمان ملی کارآفرینی و نایب رئیس اتاق بارزگانی ایران با بیان اینکه به دلایل مختلف تصویر صنعت خودرو در سطح جامعه مخدوش شده است، افزود: بخشی از دلایل ایجاد این تصویر مخدوش به عدم اطلاع دقیق مردم از پیچیدگی‌های صنعت خودرو باز می‌گردد و بخشی نیز به اشتباهات مدیران پیشین خودروسازی در سال‌های گذشته مربوط است که البته رفع همه این نابسامانی‌ها نیز در اختیار مدیران این صنعت نیست.

حسین سلاح‌ورزی پس از بازدید مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا و امضای تفاهم‌نامه توسعه همکاری سازمان ملی کارآفرینی با این گروه خودروسازی اظهار کرد: به دلایل مختلف از جمله محدودیت‌های اقتصادی و از دست رفتن بخشی از درآمدهای کشور، ارزش پول ملی کاهش پیدا کرده و مردم برای خرید محصولات باید مبلغ بیشتری پرداخت کنند. این همان چیزی است که در سطح جامعه با عنوان گرانی از آن یاد می شود. متاسفانه در برخی حوزه‌ها از تولیدکننده‌ها و صنعتگران به عنوان مسئول این گرانی یاد می‌شود که این درست نیست و آنها نقشی در این افزایش قیمت ندارند.

سلاح‌ورزی ادامه داد: البته در صنعت خودروسازی عدم افزایش کیفیت در دوره های گذشته و بدعهدی های اخیر در تحویل خودروها نیز باعث شده تا انتقاداتی به فعالان این صنعت شکل بگیرد اما آنچه که من امروز در گروه سایپا دیدم حکایت از آن دارد که این گروه خودروسازی برنامه‌های قابل اعتنایی برای رفع این مشکلات در دستور کار دارد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: برنامه های آینده سایپا به ویژه ۸ محصولی که این خودروساز برای عرضه در دو سال آینده درنظر گرفته است، می تواند تا اندازه زیادی به اصلاح تصویر ذهنی جامعه در خصوص این گروه خودروسازی کمک کند و آن را بهبود بخشد.

سلاح ورزی با بیان اینکه ما در اتاق بازرگانی ایران و سازمان ملی کارآفرینی آماده توسعه همکاری با گروه خودروسازی سایپا برای پیشبرد برنامه‌ها هستیم، افزود: صنایع بزرگ از جمله صنعت خودرو به دلیل تاثیر در ارزش افزوده و رونق کسب و کارهای کوچک و همچنین سهمی که از تولید ناخالص داخلی دارند؛ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و باید مراقبت شوند تا آسیب نبینند.

رئیس سازمان ملی کارآفرینی گفت: از سال ۹۶ تعداد زیادی تشکل، کانون و نهادهای فعال در حوزه فناوری ایجاد شده بود که برای هم افزایی و ساماندهی آنان، سازمان ملی کارآفرینی به عنوان یک تشکل بالادستی ایجاد شد. یکی از نقش های محوری این سازمان، بر هم‌رسانی پلتفرم ها، استارت آپ ها و شرکت‌های دانش بنیان برای کمک به کسب و کارهای سنتی در جهت بهبود عملکرد آنهاست.

سلاح‌ورزی افزود: براساس آنچه در بازدید امروز مشاهده کردیم و برنامه‌های مهندس سلیمانی، مدیرعامل سایپا، فکر می کنم که شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها تا حد زیادی می‌توانند این گروه خودروسازی را در زمینه‌های زنجیره تامین، فرآیند تولید، بازاریابی و فروش و همچنین خدمات پس از فروش یاری کنند.

لازم به ذکر است، پس از بازدید حسین سلاح‌ورزی، رئیس سازمان ملی کارآفرینی از مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا، یک تفاهم‌نامه همکاری به امضای وی و سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا رسید.

این تفاهم نامه به منظور افزایش همکاری های مشترک در زمینه توسعه، ترویج و نهادینه‌سازی کارآفرینی، نوآوری و فنآوری در صنعت خودرو و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تنظیم شده و قرار است براساس آن زمینه استفاده از توانمندی های دو طرف فراهم آید.

بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل طرفین در توسعه نوآوری، فناوری و کارآفرینی، مشارکت در ترویج و شکل دهی زیست‌بوم نوآوری و فناوری، مشارکت در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان با بهره گیری از ظرفیت‌ها و فرصت‌های گروه خودروسازی سایپا و تسهیل، استقرار و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در سایپا با هدف افزایش داخلی‌سازی قطعات و توسعه محصولات جدید از موضوع‌ها و محورهای اصلی این تفاهم نامه همکاری به شمار می‌رود.

منبع: سایپانیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.