تمرکز مرسدس بنز بر گسترش خودروهای برقی

قطعه نیوز: شرکت مرسدس بنز تمام تمرکز خود را بر گسترش خودرو‌های برقی قرار داده است زیرا معتقد است فناوری سوخت مصنوعی گزینه‌ا‌ی ماندگار نیست.

درحالی‌که خودروسازانی ازجمله بنتلی، مزدا، مک‌لارن و فولکس‌واگن درحال تحقیقات ویژه روی سوخت مصنوعی، علاوه‌بر سایر انرژی‌های پاک هستند، مرسدس‌بنز از این فناوری روی برگردانده است.

مارکوس شفر، مدیر بخش تحقیقات مرسدس‌بنز، اعلام کرده است که دروهله‌ی اول، روی گسترش خودرو‌های برقی و نه فناوری دیگری متمرکز هستند. او می‌گوید:
هنگامی‌که می‌خواهیم پلتفرم جدیدی را ارائه کنیم، اولویت اول با فناوری برقی است؛ البته مقررات موجود و میزان استقبال مشتریان نیز تأثیر‌گذار است. مطمئنا بهترین راه‌حل برای یک انرژی فراوان دردسترس، ذخیره‌ در یک باتری است. تنها مشکل این فناوری، فرایند تبدیل انرژی پاک به سوخت برقی است که از بهینه‌شدن طرح می‌کاهد. اگر راه‌حل بهتری وجود داشت، ابتدا در صنعت هوانوردی شاهدش بودیم و پس‌از سال‌ها وارد عرصه‌ی خودروسازی می‌شد؛ این موضوع را تا ده سال آینده محتمل نمی‌بینم.

ولوو اما هدف خود برای افزایش ایمنی رانندگان را بالاتر می‌داند و تمایل دارد تا پیش‌گام بودن خود در زمینه ایمنی خودروها را حفظ کند. به گفته ولوو، ایمنی برای این خودروساز اهمیت بسیار زیادی دارد حتی اگر به از دست رفتن بخشی از مشتریان منجر شود.

این شرکت به این مسئله نیز استناد می‌کند که در اکثر کشورها، محدودیت‌های سرعت وضع شده، پایین‌تر از ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت هستند و با این وجود، سرعت بالا همچنان یکی از اصلی‌ترین عامل مرگ و میر در حوادث رانندگی است. ولوو به این مسئله نیز اشاره کرده است که با وجود اینکه سالانه میلیون‌ها نفر در جهان قبض جریمه به خاطر سرعت بالا دریافت می‌کنند اما هنوز تعداد کمی از افراد با خطرات ناشی از سرعت آشنا هستند.

هدف اصلی ولوو از چنین تصمیم‌هایی دستیابی به مرگ و میر صفر در خودروهایش است. سرعت یکی از سه دلیل اصلی در حوادث رانندگی است. دو دلیل دیگر مصرف الکل و حواس پرتی هستند. ولوو در تلاش است با فناوری‌های نوین و ابداعات جدید خود بتواند از خطرات دو مورد دیگر نیز بکاهد.

منبع: زومیت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.