وزیر بهداشت با اجرای طرح ترافیک مخالف است

قطعه نیوز: سخنگوی وزارت بهداشت ضمن اعلام مخالفت با اجرای طرح ترافیک، گفت: کشور و تهران در وضعیت عادی نیست و نمی‌‌دانیم منطق دوستان برای برقراری مجدد طرح ترافیک چیست؛ اولویت ما الان فاصله‌‌گذاری اجتماعی و نه آلودگی هواست. تعداد مناطق با وضعیت سفید کرونا رو به افزایش است اما هیچ جای کشور منطقه سبز وجود ندارد.

کیانوش جهانپور با بیان اینکه چند هفته است در فاز مدیریت شده بیماری در سطح ملی قرار داریم، گفت: در برخی استان‌ها مانند خوزستان نمی‌‌توانیم وضعیت بیماری را مدیریت شده بدانیم. کاهش موارد ابتلا، بستری و فوت را شاهد هستیم و در اغلب استان‌ها در آستانه کنترل بیماری هستیم اما به دلیل فراز و نشیب‌‌ها در برخی استان‌‌ها نمی‌‌توانیم بگوییم در کل کشور وارد کنترل و مهار شده‌‌ایم. الان در آستانه کنترل بیماری هستیم و به سمت مهار بیماری می‌‌رویم.

مراسم معمول روز قدس برگزار نمی‌‌شود

وی در خصوص برگزاری مراسم روز قدس تشریح کرد: مراسم معمول روز قدس در هیچ نقطه‌‌ای از کشور برگزار نخواهد شد و در مناطقی که وضعیت سفید دارند نماز جمعه برگزار خواهد شد و در محل برگزاری نماز جمعه هموطنان روز قدس را گرامی می‌‌دارند و این امر برای ادای دین‌‌مان به سرزمین فلسطین و مردم این سرزمین صورت خواهد گرفت. آنچه که تحت عنوان کاروان خودرویی بود نیز با توجه به مشکلاتی که ممکن است در بر داشته باشد منتفی شده است.

مخالفت صریح وزارت بهداشت با اجرای طرح ترافیک

وی در خصوص طرح ترافیک ، تصریح کرد: کشور و تهران در وضعیت عادی نیست و نمی‌‌دانیم منطق دوستان برای برقراری مجدد طرح ترافیک چیست؛ اولویت ما الان فاصله‌‌گذاری اجتماعی و نه آلودگی هواست. نظر وزارت بهداشت صریحا این است که با طرح ترافیک مخالفیم و برقراری طرح ترافیک باعث سوق دادن مردم به سمت استفاده بیبشتر از حمل و نقل عمومی می‌‌شود و ممکن است تعداد مبتلایان را بیشتر کند.

خدمت‌‌رسانی سامانه ۴۰۳۰ ادامه دارد

وی در خصوص ارائه مشاوره توسط سامانه ۴۰۳۰ گفت: سامانه ۴۰۳۰ در فاز دوم غربالگری به کار خود ادامه می‌‌دهد البته تلاش‌‌مان این است که افراد را به سمت خوداظهاری مجدد سوق دهیم و تا زمانی که ترافیک تماس‌‌ها به حدی کاهش یابد که دوباره به ۱۹۰ برگردیم این سامانه ادامه خواهد داشت یعنی تا زمانی که تعداد تماس‌‌ها بیش از زمان قبل کرونا باشد سامانه ۴۰۳۰ پاسخگو خواهد بود.

روند افزایشی مناطق سفید کرونا در کشور

وی در پاسخ به علت کاهش موارد بیماری خاطرنشان کرد: تعداد مناطق سفید در هفته اخیر ۵۰ درصد افزایش یافته است یعنی از بیش از ۱۰۰ منطقه سفید در دو هفته گذشته امروز به بیش از ۲۱۸ منطقه سفید رسیده است. اپلیکیشن ماسک قابل نصب بر روی تلفن‌‌های همراه هوشمند است که مردم می‌‌توانند بر اساس نقشه اطلاعات نقاط سفید را دریافت کنند.

هیچ جای کشور منطقه سبز نداریم

تعداد مناطق با وضعیت سفید کرونا رو به افزایش است اما هیچ جای کشور منطقه سبز وجود ندارد؛ منطقه سبز به معنای منطقه بدون خطر است و مناطقی در وضعیت قرمز و زرد هستند که تعداد آن‌‌ها تقریباً روبه کاهش است که امیدواریم این روند حفظ شود. ما نگرانی خود را نسبت به تعطیلات عید فطر ابراز می‌‌کنیم و امیدواریم در این روزها نیز پرهیز از مراودات، رفت‌‌وآمدها و سفرها صورت پذیرد.

کاهش موارد ابتلا به معنای ضعیف شدن ویروس نیست

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ویروس کرونا ضعیف شده است، گفت: ضعیف شدن ویروس مستند به مدارک علمی نیست و کاهش موارد ابتلا در برخی کشورها به معنی ضعیف شدن ویروس نیست و هیچ مطالعه‌‌ای نشان نمی‌‌دهد که ویروس ضعیف‌‌تر شده است یا خیر زیرا اظهار نظرها ضد و نقیض است.

وی در خصوص ابتلای مجدد بیماران مبتلا به کرونا تشریح کرد: نمی‌‌توان در این باره که آیا قطعا فرد مبتلا شد هدوباره امکان ابتلا دارد یا خیر اظهار نظر کرد اما با اطلاعات امروز می‌‌توان گفت که اکثر افرادی که مبتلا به ویروس شوند و آنتی بادی آن‌‌ها از سطح قابل قبولی بیشتر باشد موقتاً ابتلای مجددی نخواهند داشت اما اینکه این عدم ابتلا تا چندماه خواهد بود مشخص نیست.

اخراج پزشک از هواپیما غیرحرفه‌‌ای بود

وی در خصوص اخراج پزشکی از هواپیما گفت: دوستان در وزارت راه وشهرسازی چیزی را اعلام نکرده‌‌اند اما روند را که بررسی می‌‌کنیم می‌‌بینیم که این اقدام غیرحرفه‌‌ای بوده است.

منبع: تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.