اولین شاسی‌بلند Alpina برای بازار ایالات متحده رونمایی شد

قطعه نیوز: بی ام و آلپینا XB7 مدل ۲۰۲۱ رونمایی شد، این خودرو به یک پیشرانه ۴/۴ لیتری خورجینی هشت سیلندر مجهز است که ۶۱۲ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت را تنها در ۴/۲ ثانیه می‌پیماید.

اولین شاسی‌بلند Alpina برای بازار ایالات متحده رونمایی شد که با مجموعه‌ی کاملی از امکانات و قابلیت‌های لوکس برای خریداران عرضه می‌شود. محصول جدید این شرکت، آلپینا XB7 است، که نزدیک‌ترین مدل نیمه رسمی از بی‌ام‌و X7 M به شمار می‌رود. این خودرو شاسی‌بلند از پیشرانه بنزینی ۴/۴ لیتری توئین توربو خورجینی هشت سیلندر بهره می‌برد که ۶۱۲ اسب‌بخار قدرت در بازه‌ی بین ۵،۵۰۰ تا ۶،۶۰۰ دوربردقیقه و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور در بازه‌ی ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دوربردقیقه تولید می‌کند.

نیازی به گفتن نیست، بی‌ام‌و آلپینا XB7 قادر به ارائه‌ی عملکرد فوق‌العاده‌ای برای خودروی شاسی‌بلندی با این اندازه است. یعنی ۰ تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت را تنها در ۴/۲ ثانیه می‌پیماید و در ۱۲/۶ ثانیه مسیر ۴۰۰ متر را طی می‌کند و بیشینه سرعت آن نیز به ۲۹۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. این ارقام با رینگ‌های آلیاژی ۲۱ اینچی استاندارد همراه‌با لاستیک‌های اسپرت ۲۸۵/۴۵ R۲۱ به دست می‌آیند.

به‌روزرسانی پیشرانه، تعلیق و ترمز توسط آلپینا
مسئولیت این مشخصات جالب توجه، همان پیشرانه‌ی ۴/۴ لیتری خورجینی هشت سیلندر مجهز به توربوشارژر دوگانه است که قدرت سدان آلپینا B7 را فراهم می‌کند، هرچند که مهندسان آلپینا برای بهبود عملکرد و افزایش ۱۲ اسب بخاری قدرت، آن را ارتقا دادند. پیشرانه به جعبه‌دنده خودکار ۸ سرعته اسپرت ZF متصل می‌شود که البته طراحی مجدد کامل تجهیزات الکترونیکی و مکاترونیکی آن توسط آلپینا انجام شده است. به‌طور خاص، زمان‌های تعویض دنده جهت رانندگی اسپرت بهینه شده و تعویض دنده در حالت‌های اسپرت و اسپرت پلاس به طرز چشمگیری پویاتر است.

بی‌ام‌و آلپینا XB7 همچنین از دیفرانسیل لغزش محدود فعال با کنترل الکترونیکی متغیر در محور عقب بهره می‌برد و گشتاور قفل آن تا حداکثر ۱،۹۹۷ نیوتن‌متر می‌رسد. گفته می‌شود که این دیفرانسیل با کاهش تلفات ناشی از لغزش و توزیع گشتاور مؤثر روی چرخ دارای بیشترین میزان چسبندگی در هر زمان معین، کشش را در هنگام رانندگی بهبود می‌بخشد. همانند جعبه‌دنده، دیفرانسیل لغزش محدود (LSD) نیز به‌طور خاص کالیبره شده است تا شخصیت پویای بی‌ام‌و آلپینا XB7 را متناسب با نام آن نشان دهد.

مهندسان آلپینا همچنین با استفاده از توزیع گشتاور برای به حداکثر رساندن کشش و دینامیک رانندگی در تمام شرایط، روی سیستم تمام چرخ محرک xDrive کار کردند. علاوه بر این، سیستم فرمان فعال انتگرالی (فرمان عقب) در آلپینا XB7 به‌عنوان گزینه‌ی استاندارد وجود دارد، که باعث پاسخ مستقیم فرمان، بازخورد استثنایی و بهبود چابکی کلی خودرو می‌شود.

یکی دیگر از مواردی که آلپینا آن را بهبود بخشیده، سیستم تعلیق بادی استاندارد دو محوره با تنظیم مخصوص دمپر و سینماتیک است که بسته به موقعیت و انتخاب حالت رانندگی، امکان تغییر ۴۰/۶ میلی‌متری ارتفاع سواری را فراهم می‌کند. در اسپرت‌ترین حالت، بی‌ام‌و آلپینا XB7 برای کاهش مرکز ثقل، ۴۰/۶ میلی‌متر به زمین نزدیک است.

هندسه اصلاح‌شده‌ی سیستم تعلیق با افزایش کمبر منفی، باعث بهبود هندلینگ خودرو می‌شود. علاوه بر این، کمک‌فنر مخصوص تیغه گنبدی آلپینا و کمک‌فنر پیچشی تقویت‌شده، استحکام بدنه را افزایش می‌دهند؛ درحالی‌که میله‌های ضدغلتش الکترومکانیکی سیستم پایداری فعال غلتش و بوش‌های سفت‌تر محور عقب باعث کاهش قابل ملاحظه‌ی چرخش بدنه می‌شوند. از جمله سایر به‌روزرسانی‌های پیشرفته مکانیکی می‌توان به کالیپرهای ترمز چهار پیستونی ثابت برمبو با دیسک‌های ترمز جلو ۱۵/۵ در ۱/۴ اینچی و کالیپرهای ترمز شناور با دیسک‌های ترمز عقب ۱۵/۷ در ۱/۱ اینچی اشاره کرد. کالیپرها با رنگ آبی آلپینا به‌همراه آرم سفید این شرکت تزئین شده‌‌اند.

طراحی ظاهری
در بخش نمای ظاهری، آلپینا XB7 کیت بدنه‌ی جالبی دراختیار مشتریان قرار می‌دهد که شامل سپر جلوی جدید با ورودی‌های بزرگ هوا، سپر عقب جدید با سیستم اگزوز اسپرت از جنس فولاد ضدزنگ و باله‌های دیفیوزر کوچک و همچنین برخی قطعات با آرم آلپینا می‌شود. این موارد شامل نام تجاری آلپینا در سپر جلو و رینگ‌های ۲۰ پره Alpina Classic است که به‌صورت اختیاری در اندازه‌ی ۲۳ اینچی دراختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

در داخل کابین، آلپینا XB7 تجهیزات منحصربفردی مانند Crafted Clarity روی اهرم تعویض دنده با روشنایی آبی، کنترلر iDrive طبق طراحی آلپینا، پلاک تولید آلپینا، پادری‌های نورانی آلپینا و فرمان اسپرت آلپینا با چرم دست‌ساز Lavalina با دوخت آبی و سبز برند تجاری این شرکت ارائه می‌دهد. این خودروی شاسی‌بلند همچنین با تزئینات داخلی Myrtle Luxury Wood آلپینا به‌عنوان گزینه‌ی استاندارد تجهیز شده است.

با توجه به اینکه بی‌ام‌و آلپینا XB7 مدل ۲۰۲۱ با قیمت ۱۴۱،۳۰۰ دلار (به‌علاوه ۹۹۵ دلار هزینه‌ی تحویل در مقصد) شروع می‌شود، تقریبا به تمام آپشن‌های موجود در بی‌ام‌و X7 مجهز است. از جمله آپشن‌های برجسته می‌توان به تزئینات داخلی چرمی Merino، صندلی‌های گرم‌شونده با طرح‌های مختلف، درهای نرم بسته‌شونده، هدلاینر آلکانترا، روکش داشبورد چرمی، سانروف شیشه‌ای پانورامیک سه‌بخشی و مجموعه‌ی کاملی از سیستم‌های دستیار راننده اشاره کرد.

آلپینا XB7 با صندلی‌های سه ردیفه به‌عنوان گزینه‌ی استاندارد ارائه می‌شود و که امکان انتخاب بین ۶ تا هفت صندلی دردسترس خواهد بود. هدلاینر فانتزی à la Rolls-Royce با چراغ‌های LED داخلی برای تقلید از آسمان پرستاره ازطریق بیش از ۱۵،۰۰۰ الگوی گرافیکی، هزینه‌های بیشتری را برای مشتریان به‌همراه خواهد داشت.

آلپینا XB7 را می‌توان از ماه مه سال ۲۰۲۰ در ایالات متحده آمریکا سفارش داد و تحویل اولین خودروها برای ماه سپتامبر تعیین شده است. این خودرو در کارخانه اسپارتانبورگ بی‌ام‌و در ایالت کارولینای جنوبی ساخته خواهد شد.

منبع: زومیت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.