معرفی راحت‌ترین سدان‌های لوکس با قیمتی در حدود ۱۰ هزار دلار

قطعه نیوز: اگرچه ممکن است این روزها بیش‌تر افراد به دنبال خودروی شاسی‌بلند یا کراس‌اور باشند، اما سدان‌ سایز بزرگ همیشه به‌عنوان یک انتخاب جذاب برای مشتریان باقی می‌ماند. درست است که خودروهای سدان‌ قابلیت رانندگی آف‌رود ندارند؛ اما معمولا زیباتر، سبک‌تر و کارآمدتر طراحی می‌شوند و گاهی اوقات فضای بیش‌تری دارند.

امروزه در دورانی زندگی می‌کنیم که خودرو‌های لوکس سطح بالا عمدتاً شاسی‌بلند هستند و بالاترین سطح تجمل در خودرو‌هایی مثل رولزرویس کولینان و بنتلی بنتایگا و یا حتی مدل‌های ارزان‌تری همچون ب‌ام‌و X۷ و مرسدس بنز GLS ارائه می‌شود.

بااین‌حال هنوز هم برای رسیدن به تجمل و راحتی بالا، راه‌های سنتی وجود دارد، زیرا همچنان سدان‌های لوکسی از لینکلن کانتیننتال گرفته تا رولزرویس فانتوم به بازار عرضه می‌شوند؛ اما برای تجربهٔ راحتی و ویژگی‌های یک سدان لوکس نیاز به پرداخت مبالغ بالا نیست، زیرا حتی با حدود ۱۰ هزار دلار هم می‌توان سدان‌های سطح بالایی را در بازار خودرو‌های کارکرده خریداری نمود. این خودرو‌ها باعث می‌شود دوستانتان فکر کنند دو برابر یا حتی بیشتر هزینه کرده‌اید؛ بنابراین لیستی از ۱۰ سدان لوکس و راحت را تهیه کرده‌ایم که با حدود قیمت ۱۰ هزار دلار قابل خریداری هستند.

آکورا RL مدل ۲۰۱۱

بازهٔ قیمتی: ۹,۹۰۰ تا ۱۲,۸۰۰ دلار

آکورا RL مدل ۲۰۱۱

هرچند این یک سدان جعبه‌ای سنتی بود، اما آکورا با ارائهٔ سامانهٔ چهارچرخ محرک با کنترل بُرداری گشتاور در عقب اطمینان می‌داد که RL خودروی سرگرم‌کننده‌ای برای رانندگی است. علاوه بر این، با پرداخت حدود ۱۰ هزار دلار می‌توان یک RL مدل ۲۰۱۱ یا حتی بالاتر را پیدا کرد که در این صورت خریدار از تمام مزایای نسخهٔ بروز شدهٔ این خودرو مثل موتور قوی‌تر و طراحی مدرن‌تر کابین هم برخوردار خواهد شد.

آئودی A۸ مدل ۲۰۱۰

بازهٔ قیمتی: ۱۰,۳۰۰ تا ۱۲,۲۰۰ دلار

آئودی A۸ مدل ۲۰۱۰

آئودی A۸ خودرویی درجه‌یک و سطح بالا است که عناصر حیاتی یک سدان لوکس مدرن هستند. شاید این نسل A۸ در تصاویر چندان چشمگیر به نظر نرسد، اما وقتی از نزدیک دید می‌شود خودرویی خاص و باابهت به نظر می‌رسد. با حدود ۱۰ هزار دلار می‌توان آخرین مدل از نسل دوم سدان پرچم‌دار آئودی را خریداری کرد.

ب‌ام‌و سری ۷ مدل ۲۰۱۱

بازهٔ قیمتی: ۹,۴۰۰ تا ۱۱,۲۰۰ دلار

ب‌ام‌و سری ۷ مدل ۲۰۱۱

ب‌ام‌و سری ۷ در کنار آئودی A۸ و مرسدس بنز S کلاس یکی از اضلاع مثلث سدان‌های لوکس آلمانی است یعنی خودرو‌هایی که بخش بزرگی از ذهنیت مردم در مورد سدان‌های لوکس را به خود اختصاص داده‌اند. با نگاهی به حدود ۱۰ سال قبل، پیدا کردن یک سری ۷ با قیمتی در حدود ۱۰ هزار دلار چندان دشوار نیست. با این مبلغ می‌توان مدل ۷۴۰i با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ را خریداری کرد.

کادیلاک DTS مدل ۲۰۱۱

بازهٔ قیمتی: ۸,۱۰۰ تا ۱۰,۷۰۰ دلار

کادیلاک DTS مدل ۲۰۱۱

سدان‌های پرچم‌دار کادیلاک CT۶ و XTS هنوز خیلی جدید هستند که بتوان با قیمتی در حدود ۱۰ هزار دلار یک نمونهٔ کارکردهٔ آن‌ها را خرید، اما این موضوع در مورد سدان قدیمی‌تر DTS صادق نیست. هم‌اکنون تعداد زیادی از این سدان لوکس آمریکایی با قیمتی در حدود ۱۰ هزار دلار در بازار وجود دارد و حتی می‌توان مدل‌های پایین‌تر آن‌را با قیمت بسیار کمتری هم پیدا کرد.

هیوندای اکوس مدل ۲۰۱۱

بازهٔ قیمتی: ۹,۰۰۰ تا ۱۰,۷۰۰ دلار

هیوندای اکوس مدل ۲۰۱۱

قبل از آنکه هیوندای برند جنسیس را به‌عنوان بازوی لوکس خود تأسیس کند، اکوس سدان پرچم‌دار این شرکت بود. هیوندای این ماشین را با ویژگی‌های مجللی مجهز کرده بود و با موتور‌های V۶ و V۸ ارائه می‌کرد تا بتواند حریف سدان‌های باسابقهٔ بازار شود. امروزه، اما پیدا کردن یک اکوس با قیمتی زیر ۱۰ هزار دلار آسان است و این هیوندای بزرگ ارزش بالایی در برابر مبلغ پرداختی دارد.

اینفینیتی M مدل ۲۰۱۰

بازهٔ قیمتی: ۷,۵۰۰ تا ۹,۱۰۰ دلار

اینفینیتی M مدل ۲۰۱۰

شاید کسی سدان M اینفینیتی را به یاد نداشته باشد، اما این خودرو می‌تواند خبر خوبی برای کسانی که خواهان یک سدان لوکس ارزان‌قیمت هستند باشد، زیرا یافتن نمونه‌های کارکردهٔ آن با قیمت زیر ۱۰ هزار دلار بسیار آسان است. این ماشین با موتور‌های V۶ و V۸ و حتی هیبریدی ارائه می‌شد و بنابراین هم‌اکنون نمونه‌ای از آن متناسب با هر سلیقه‌ای پیدا می‌شود. وقتی در سال ۲۰۱۴ اینفینیتی شیوهٔ نام‌گذاری محصولات خود را تغییر داد، نام سدان M به Q۷۰ تغییر پیدا کرد.

لکسس LS مدل ۲۰۱۰

بازهٔ قیمتی: ۱۱,۳۰۰ تا ۱۳,۲۰۰ دلار

لکسس LS مدل ۲۰۱۰

لکسس LS به داشتن آرام‌ترین و نرم‌ترین سواری در کلاس خود مشهور است. البته پیدا کردن نمونه‌های کارکردهٔ دَه‌سالهٔ این سدان لوکس ژاپنی با قیمت ۱۰ هزار دلار دشوار است، اما با گشتن در سایت‌های فروش خودرو‌های کارکرده می‌توان تعداد انگشت‌شماری از آن‌را با قیمتی کمی بیشتر از ۱۰ هزار دلار پیدا کرد. خریداران خوش‌شانسی که یکی از آن‌ها را پیدا کنند می‌توانند از آرامش آن لذت ببرند.

مرسدس بنز S کلاس مدل ۲۰۱۰

بازهٔ قیمتی: ۱۳,۵۰۰ تا ۱۵,۵۰۰ دلار

مرسدس بنز S کلاس مدل ۲۰۱۰

بله بازهٔ قیمتی مرسدس بنز S کلاس مدل ۲۰۱۰ از ۱۰ هزار دلار بیشتر است، اما با گشتن زیاد می‌توان نمونه‌هایی از آن‌را پیدا کرد که با معیار قیمتی ما مطابقت داشته باشد. البته پیدا کردن چنین نمونه‌هایی ممکن است به صبر نیاز داشته باشد، اما این انتظار ارزشش را خواهد داشت، زیرا راحتی، تکنولوژی و پرفورمنس S کلاس باعث شده این ماشین معیار سدان‌های لوکس باشد.

تویوتا آوالون مدل ۲۰۱۱

بازهٔ قیمتی: ۸,۷۰۰ تا ۱۰,۵۰۰ دلار

تویوتا آوالون مدل ۲۰۱۱

تویوتا آوالون بیشتر یک سدان نیمه لوکس است، اما هنوز هم فضای زیادی را برای سرنشینان فراهم می‌کند و سواری راحتی دارد؛ بنابراین کسانی که خیلی به پرستیژ بالا توجهی ندارند می‌توانند یک آوالون مدل ۲۰۱۱ را با قیمت زیر ۱۰ هزار دلار خریداری کنند. همچنین در سایت‌های فروش خودرو‌های کارکرده حتی می‌توان مدل‌های جدیدتری را هم با این قیمت پیدا کرد.

فولکس‌واگن CC مدل ۲۰۱۴

بازهٔ قیمتی: ۸,۹۰۰ تا ۱۰,۹۰۰ دلار

فولکس‌واگن CC مدل ۲۰۱۴

پاسات CC که بعداً CC نام گرفت و با الهام از کوپه‌ها طراحی شده بود، نمایندهٔ فولکس‌واگن در بخش رو به رشد آن زمان سدان‌های لوکس بود. این خودرو در ایالات‌متحده با پیشرانه‌های ۲ لیتری چهار سیلندر توربو و ۳.۶ لیتری VR۶ عرضه می‌شد. هم‌اکنون می‌توان یک CC مدل ۲۰۱۴ را با قیمتی کمتر از ۱۰ هزار دلار خریداری کرد و بنابراین این کوپهٔ چهاردر آلمانی جدیدترین خودروی لبست ما محسوب می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.