۱۳۲ میلیون یورو کاهش ارزبری، ثمره نهضت داخلی سازی قطعات

قطعه نیوز: گروه صنعتی ایران خودرو با پیوستن به جهاد خودکفایی و نهضت ساخت داخل و همراهی با قطعه‌سازان کشور، موفق شده با برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های متعدد از سال گذشته تاکنون، علاوه بر کاهش ارزبری حدود ۱۳۲ میلیون یورویی، بیش از ۸۰۰میلیارد تومان در پروژه‌های بهینه سازی طراحی صرفه جویی کند.

ایران خودرو به عنوان یکی از بزرگترین صنایع و پیشتاز در صنعت خودروسازی کشور، همواره در تلاش است تا با طراحی، تولید و توسعه محصولات خود، نیازهای مشتریان را برای خرید خودرویی باکیفیت، مطابق با امکانات روز دنیا، دوستدار محیط زیست و با رویکردی مسئولانه در قبال جامعه، مرتفع کند.

در سال گذشته با تحمیل تحریم‌های بی‌شمار در حوزه صنعت، ضربه‌های بسیاری بر پیکره صنعت قطعه سازی و متعاقب آن صنعت خودروسازی کشور وارد آمد. پیامدهای این ضربات تا جایی پیش رفت که صنایع خودروساز کشور از جمله ایران خودرو، به دلیل نبود قطعات، قادر به پاسخگویی در برابر تعهدات خود در قبال مردم و مشتریان همیشه همراه نبودند. در این برهه حساس، تولید خودرو رو به افول گذاشت و تعداد خودروهای کف به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

در این دوران بود که صنایع کشور دریافتند تنها راه عبور از بحران و گذر از این پیچ حساس، اتکا به توان داخلی، استفاده از ظرفیت های موجود و حرکت به سمت جلو، ولو با تمام موانع و مشکلات موجود است. بنابراین با تکیه بر امکانات موجود و دانش مهندسان و دست های پر توان کارگران داخلی، چرخ نیمه جان صنعت بار دیگر و این بار با پیوستن به نهضت داخلی سازی و جهاد خودکفایی به حرکت درآورده شد و به این ترتیب، خزان سرد صنعت دوباره رو به شکوفایی گذاشت. این اقدام مبارک در ابتدای امر با تکیه بر منویات مقام معظم رهبری و در ادامه با راهبری وزرات صمت و اتحاد و یکپارچگی خودروسازان و قطعه سازان شکل گرفت و تا به امروز استمرار یافته است.

پروژه های ساخت داخل محقق شده در سال ۹۸
در طی پروژه هایی که در سال ۹۸ در طول مسیر دستیابی به خودکفایی و پیوستن به نهضت ساخت داخل محقق شده، ۶۰ قطعه توسط ۳۵ سازنده و کاهش ارزبری سالانه ۷۴ میلیون یورو است. از این رقم ۳۵ میلیون یورو متعلق به کاهش ارزبری حاصل از اجرای ۲۳ پروژه ای است که در جریان برگزاری میزهای یک تا سه قرار داشته است. این پروژه ها کاهش ارزبری ۳۵ میلیون یورو سالانه را به ارمغان آورده است.

گفتنی است، زمان دقیق برگزاری میز شماره چهار طی هفته های آینده مشخص می شود. پیش بینی می شود در این میز ۲۳ پروژه تعریف و ۳۶ قطعه توسط ۱۹ سازنده تامین شود و در انتها کاهش ارزبری ۳۴ میلیون یورویی را در پی داشته باشد.

پروژه های بهینه سازی طراحی در سال ۹۸
در سال ۹۸ و به همت تلاشگران حوزه صنعت که قطعا بدون همت والای آنها طی این مسیر میسر نبود، ۴۴ پروژه در حوزه بهینه سازی طراحی و مدیریت هزینه تعریف و محقق شد. اجرای این پروژه ها، کاهش ۵۸ میلیون یورویی ارزبری را به دنبال داشت. هم چنین این پروژه ها علاوه بر کاهش ارزبری، ۸۱۲ میلیارد تومان در بهینه سازی طراحی صرفه جویی در پی داشته اند.

همکاری با شرکت های صنایع دفاعی
گروه صنعتی ایران خودرو در راستای عمل به نهضت داخلی سازی و هم چنین در حرکت به سمت تحقق شعار جهش تولید، پروژه های مشترکی را با شرکت های صنایع دفاعی تعریف و در دست همکاری و اجرا دارد که تعداد آنها در مجموع ۲۸ پروژه است.

منبع: ایکو پرس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.