آغاز فعالیت جنرال موتورز، فورد و فیات کرایسلر از امروز

قطعه نیوز: بر اساس تازه‌ترین اخبار منتشر شده در رویترز سرانجام خودروسازان آمریکایی نظیر جنرال موتورز، فورد و فیات کرایسلر موفق شدند پس از مدتها پیگیری مجوز لازم برای بازگشایی و از سرگیری فعالیت خود در آمریکای شمالی را بگیرند.

خودروسازان آمریکایی که در پی شیوع گسترده و پاندمی کرونا کارخانه‌های خود را به مدت دو ماه تعطیل کرده بودند، پس از پیگیری های پیاپی اعلام کردند که بازگشایی کارخانه های خود را از امروز، ۱۸ مه ۲۰۲۰، در آمریکای شمالی کلید خواهند زد.

صنعت خودروسازی که بدون شک یکی از بزرگترین قربانیان شیوع گسترده و بحران پاندمی و ویروس کرونا در جهان به شمار می‌رود، در دو ماه گذشته شاهد تعطیلی کارخانه های بزرگ و فعال در کشور های مختلف بوده و خودرو سازان برتر جهان نیز به همین سبب با کمبود نقدینگی، ضرر و زیان های هنگفت و بحران های شدید مالی رو به رو شده اند.

حالا بر اساس تازه ترین خبری که در رویترز منتشر شده است، به نظر می‌رسد که سرانجام خودروسازان آمریکایی نظیر جنرال موتورز، فورد و فیات کرایسلر موفق شدند پس از مدتها پیگیری و مذاکرات مداوم با انجمن حمایت از کارگران صنعت خودروسازی در آمریکا مجوز لازم برای بازگشایی و از سرگیری فعالیت و خطوط تولید کارخانه های خود در آمریکای شمالی را بگیرند.

بنابراین به نظر می رسد همان طور که پیشتر نیز اعلام شده بود، بازگشایی کارخانه های خودروسازان آمریکایی در آمریکای شمالی از امروز تاریخ ۱۸ مه ۲۰۲۰ کلید زده خواهد شد و بالغ بر یک میلیون نفری که در این صنعت مشغول به کار بوده و تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا خانه نشین و از کار بیکار شده بودند، باری دیگر به محل کار و فعالیت خود باز خواهند گشت.

به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه خودرو، بازگشایی و از سرگیری فعالیت کارخانه‌های خودروسازان آمریکایی که حدود ۶ درصد از اقتصاد ایالات متحده را تشکیل می دهد، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و انتظار می رود که تمرکز این خودروسازان بر روی تولید خودروهای زودبازده و پرفروشی همچون شاسی بلند شورولت سابربن، پیکاپ فورد F-۱۵۰ و شاسی بلند جیپ رانگلر خواهد بود.

پیشتر انجمن حمایت از کارگران صنعت خودروسازی در آمریکا (UAW ) تاکید کرده بود که شرط بازگشایی کارخانه های غول های خودروسازی در آمریکا، رعایت پروتکل های بهداشتی و حفاظت صد درصدی سلامت کارگران از سوی شرکت‌های مذکور خواهد بود.

سخنگوی انجمن UAW در این خصوص خاطرنشان کرده بود: اگر بخواهیم کارخانه های خودرو سازی به روند تولید و فعالیت عادی بازگردنند، باید این کار را به طور درست انجام دهیم چرا که در غیر این صورت با تبعات منفی گسترده و وحشتناک تری در آینده‌ای نزدیک روبه‌رو خواهیم شد. بنابراین لازم است در صورت تمایل به بازگشایی و از سرگیری فعالیت کارخانه‌های خودروسازی، تمامی موارد و نکات بهداشتی به صورت کاملا دقیق بررسی شده و از حفظ سلامت کارکنان فعال در آن اطمینان صددرصدی و کامل حاصل شود.

منبع: ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.