افزایش قیمت خودرو باید مشروط به افزایش تولید باشد

قطعه نیوز: یک کارشناس خودرو گفت: اگر افزایش قیمت از طرف خودروسازان موجب افزایش تولید به دلیل رسیدن به نقدینگی باشد، می‌توان انتظار کاهش و یا ثبات قیمت در خودرو را داشت.

حسن کریمی سنجری در خصوص درخواست افزایش قیمت خودرو از طرف خودروسازان گفت: قرار است که سازمان حمایت این مسئله را بررسی کرده و میزان سودی برای خودروسازها در نظر بگیرد، اما با افزایش بالای قیمت به احتمال زیاد موافقت نشده است. اما اگر این اتفاق رخ دهد قطعا تاثیر خود را بر قیمت‌های بازار خواهد داشت و موجب افزایش قیمت در بازار خودرو خواهد شد.

وی تاکید کرد: افزایش قیمت در کارخانه بدون درنظر گرفتن افزایش تولید سخت خواهد بود و با توجه به میزان بیشتر تقاضا نسبت به عرضه طبیعتا افزایش قیمت در بازار وجود خواهد داشت.

کریمی تشریح کرد: باید شرکت‌های خودروساز را وادار کرد تا به هر نحوی که شده است تولید خود را افزایش دهند تا تیراژ تولید خودرو بیشتر شود و اگر قرار باشد که به مانند سال‌های ۹۷ و ۹۸ افزایش قیمت در خودرو داشته باشیم، دیگر نمی‌توان بازار خودرو را کنترل کرد.

وی در خصوص افزایش قیمت از طرف خودروسازان در بازار گفت: اگر میزان عرضه و تقاضا برابری می‌کرد، می‌شد توقع چنین انتظاری را در بازار داشت. اما با توجه به میزان بسیار بیشتر تقاضا در برابر عرضه نمی‌توان چنین انتظاری را در بازار خودرو داشت مگر اینکه شرکت‌های خودروساز به دلیل افزایش نقدینگی تیراژ تولید خود را افزایش دهند.

منبع: ایلنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.