خودروسازان به قانون عمل نمی‌کنند // با مافیای صنعت خودرو برخورد شود+ویدیو

قطعه نیوز: نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: در صنعت خودروی به هیچ قانونی عمل نمی‌شود و خودروسازها بر اساس آنچه نفعشان است، عمل می‌کنند.

یحیی کمالی‌پور صبح امروز در برنامه «در انتهای الوند» در شبکه دو سیما درباره سازوکار حقوقی پیش فروش خودرو، گفت: قصه صنعت خودرو ما تبدیل به قصه پرغصه‌ای برای مردم شده است. متأسفانه اقدامات صورت گرفته از ناحیه صنعت خودروی ما به هیچ وجه قابل پذیرش برای مردم نیست.

وی افزود: سوال مردم این است که چه قدرت و مافیایی پشت صنعت خودروی ما وجود دارد که دولت نسبت به آن بی تفاوت است و یا اگر دستورالعملی صادر می‌کند، اجرا نمی‌شود. همچنین برای مردم جای سوال دارد که چرا دستگاه قضا و دادستانی کشور که می‌تواند به عنوان مدعی‌العموم وارد عمل شود، کاری نمی‌کند؟

توضیح یحیی کمالی پور، نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی در خصوص مشکلات موجود در پیش فروش خودرو

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس تصریح کرد: وقتی مردم از قاطبه اتفاقی که رخ می‌دهد رضایت ندارند، دستگاه‌های متولی باید پاسخگو باشند. در صنعت خودروی ما به هیچ قانونی عمل نمی‌شود. برای مثال نه تنها به قانون حمایت از مصرف‌کننده عمل نمی‌شود بلکه خودروسازها بر اساس آنچه نفعشان است عمل می‌کنند و همین مسئله موجب نارضایتی مردم می‌شود.

کمالی پور در پاسخ به این سوال که چه کسی باید پاسخگو باشد، گفت: در این بین دولت و به صورت مشخص وزارت صنعت باید پاسخگو باشد چرا که متولی امر است اما تاکنون پاسخی از این وزارتخانه ندیدیم. متأسفانه بعد نظارتی مجلس هم ضعیف است و اصلاً دستش به جایی بند نیست.

وی با بیان اینکه نه مجلس در نظارت خود قوی بوده است و نه قوه قضائیه به درستی وارد شده است، اظهار داشت: بنده می‌گویم که قانون‌ها رعایت نمی‌شود بنابراین قوه قضائیه و دادستان کل کشور باید به عنوان مدعی‌العموم وارد شده و جلوی مافیای پشت پرده صنعت خودرو را بگیرند. علاوه بر این در هر شعبه دادگاهی باید دفتری ویژه برای رسیدگی به همین مسئله ایجاد شود تا حقوق ضایع شده مردم را به آنان بازگرداند. نباید چشم‌ها روی کسی با هر خط و ربطی بسته شود. با افراد متخلف بنابر قانون باید برخورد شود.

این نماینده مجلس درباره تولید خودرو توسط خودروسازها، گفت: تا به امروز شاهد کاهش تولید بودیم که البته می‌تواند به دلیل کرونا باشد. با این حال مشکل خودروی ما مربوط به این دو ماه تعطیلی نیست و سالهاست گرفتاریم. وظیفه مجلس قانون گذاری است و خودروسازها در هر جایی که احساس می‌کنند خلأ قانونی دارند و نمی‌توانند به تعهدات خود عمل کنند که مستلزم تصویب قانونی است، مجلس شورای اسلامی این آمادگی را دارد که خارج از نوبت آن قانون را تصویب کند.

کمالی پور با بیان اینکه ما مافیای پشت پرده صنعت خودرو را مورد عتاب قرار می‌دهیم، اظهار داشت: این که چرا تا به امروز کاری نشده است، شاید ریشه در مصلحت بعضی از افرادی دارد که منفعتی دارند.

منبع: مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.