نگهداری انواع خودروی برلیانس؛ تامین و تعمیر لوازم مصرفی

قطعه نیوز: یکی از مسائل مهم در خرید خودروهای برلیانس تأمین قطعات و نگهداری از آن است و بررسی این موضوع یکی از نکته‌های مهم در خرید مدل‌های مختلف این برند است.

نگهداری از اتومبیل، تأمین و تعمیر لوازم مصرفی امری است که بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد. این بدان معناست که شما باید علاوه بر هزینه‌هایی نظیر تعویض روغن موتور، روغن واسکازین و … قطعات یدکی مصرفی مانند لنت ترمز، چراغ‌ها و … را نیز تعویض و تعمیر نمائید. در ادامه این مقاله به بررسی دقیق خرید لوازم یدکی انواع مدل‌های برلیانس خواهیم پرداخت.

اگر از هزینه و قیمت خودروهای برلیانس چشم پوشی کنیم، قیمت لوازم یدکی برلیانس و هزینه تعمیر آنها امری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

اگر شما قصد خرید خودروی برلیانس را دارید، نحوه تأمین لوازم مصرفی و همچنین نحوه تأمین لوازم غیر مصرفی در انتخاب شما تأثیرگذار است. خودروی برلیانس توسط شرکت پارس خودرو تولید می‌شود و این خودروها در ایران مونتاژ و بازتولید می‌شوند. به همین دلیل شما مشکل خاصی برای تأمین قطعات و لوازم مصرفی خودرو نخواهید داشت. از طرف دیگر قطعات برلیانس به راحتی در بازار پیدا خواهند شد.

به نظر شما یک خودرو چه موارد مصرفی دارد؟

مصرف بنزین، تعویض روغن موتور، تعویض لاستیک و … از عواملی است که در هزینه‌های نگهداری اتومبیل شما تأثیرگذار خواهد بود. در ادامه به بررسی همه این موارد خواهیم پرداخت.

مصرف بنزین برلیانس: در وب سایت‌های خارجی مصرف سوخت متوسط خودروهای برلیانس بین ۶ تا ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر تعیین شده است که از نظر مصرف انرژی جزو خودروهای میان رده تلقی می‌شوند.

روغن گیربکس: برای تعویض روغن گیربکس برلیانس شما باید هر ۳۰ هزار کیلومتر به تعمیرگاه مراجعه نمائید.

تعویض روغن ترمز: روغن ترمز برلیانس باید هر ۴۰ هزار کیلومتری که اتومبیل طی می‌کند، تعویض شود.

روغن موتور: تعویض روغن موتور به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از این عوامل نوع روغن موتور است. اما محل استفاده از اتومبیل نیز در زمان تعویض روغن موتور تأثیرگذار است. بنابراین روغن موتور برلیانس در شهرهای بزرگ باید هر ۷ هزار کیلومتر یک بار و در شهرستان‌ها هر ۱۰ هزار کیلومتری یکبار تعویض شود.

با توجه به عوامل ذکر شده و با توجه به رقبای داخلی، شما هزینه زیادی برای تعمیر و نگهداری خودروهای برلیانس پرداخت نخواهید کرد. بنابراین خودروهای برلیانس می‌تواند انتخاب مناسبی برای استفاده شما باشد.

لوازم یدکی برلیانس

یکی از مزایایی که لوازم یدکی برلیانس نسبت به سایر محصولات ایرانی دارد، طول عمر آن است. بنابراین در بازه‌های زمانی طولانی‌تری نیاز به تعمیر و تعویض پیدا خواهند کرد. اما مسئله قابل توجه این است که برای دوام بیشتر قطعات شما باید قطعات اصلی را تهیه کنید.

قیمت برخی مدل‌های برلیانس به دلیل کمبود قطعات، کمی بالاتر است، اما در مدل‌های پرفروش این مسئله وجود نخواهد داشت.

در ادامه به بررسی هزینه‌های لوازم یدکی اصلی مدل‌های برلیانس خواهیم پرداخت.

سری ۲۰۰

لوازم برلیانس سری ۲۰۰ به راحتی در بازار پیدا می‌شود، اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که قطعات افترمارکت (متفرقه) این خودرو در بازار چین تولید نمی‌شوند و نسبت به سری ۳۰۰ قیمت بالاتری دارند. بنابراین با وجود قیمت کمتر برلیانس سری ۲۰۰ قطعات آن نسبت به سری ۳۰۰ گران‌تر است.

سری ۳۰۰

تفاوت عمده این سری با سری ۲۰۰ قیمت لوازم یدکی آن است و این مدل یکی از پرفروش‌ترین خودروهای برلیانس در ایران است. تفاوت عمده این سری با سایر مدل‌های برلیانس وجود لوازم متفرقه (افتر مارکت) با تنوع برند و قیمت مناسب است که این خودرو را به محصولی پرفروش تبدیل کرده است.

برلیانس کراس

اکثر ویژگی‌های این خودرو مشابه سری ۳۰۰ بوده ولی لوازم یدکی مربوط به بدنه آن با این سری متفاوت است. برای مثال جلو پنجره، آپشن های اضافی و… این مدل با سری ۳۰۰ متفاوت است. این اتومبیل نیز یکی از پرفروش‌ترین محصولات برلیانس محسوب می‌شود. در این مدل نیز شما امکان تهیه قطعات متفرقه را خواهید داشت.

برلیانس V5

با اختلاف بسیار زیاد یکی از سخت‌ترین کارها خرید لوازم یدکی برای مدل V5 برلیانس است. این محصول در تعداد محدودی توسط شرکت پارس خودرو وارد شد و یکی از معایب آن کمبود قطعات یدکی است، که تا حد زیادی هزینه‌های جاری این خودرو را افزایش داده است. همچنین محدودیت در واردات لوازم یدکی برلیانس از دلایل گرانی قیمت قطعات این اتومبیل به شمار می‌رود.

منبع: مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.