رییس سازمان استاندارد؛ باید از تردد پراید در جاده‌های بین شهری جلوگیری شود

قطعه نیوز: رئیس سازمان استاندارد، با اشاره به توقف تولید پراید گفت: این خودرو در بسیاری از کشورها استفاده می‌شود اما در مقررات آمده است که این خودرو نباید از شهر خارج شود چرا که خودرویی درون شهری است.

نیره پیروزبخت، امروز یکشنبه ۱۴ اردیبهشت در برنامه صبحگاهی شبکه دو، در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر سخت‌گیری سازمان استاندارد برای خودروهای تولیدی در کشور برای جلوگیری از حوادث جاده‌ای گفت: درباره همه حوادثی که رخ می‌دهد باید تمام مؤلفه‌های حادثه را درنظر بگیریم، به اعتقاد بنده خودرو مؤلفه مؤثری است؛ اما عدم رعایت قوانین و مقررات رانندگی و فرهنگ رانندگی نیز تأثیر به‌سزایی دارد.

وی گفت: برای مثال خودرو پراید در خیلی از کشورهای دیگر استفاده می‌شود؛ اما در مقررات آن کشور آمده است که این خودرو نباید از شهر خارج شود؛ در حالیکه اگر چنین مسئله‌ای در قانون ما پیش بینی می‌شد، از بسیاری از حوادث رانندگی جلوگیری می‌شد.

پیروزبخت ادامه داد: پراید خودرو درون شهری است و بیشترین ناایمنی آن در جاده‌ها دیده شده است و البته اکنون استانداردهای جدیدی درنظر گرفته شد و تولید پراید متوقف شده است؛ اما با این حال باید باز هم مراقب دیگر تولیدات باشیم.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که عده‌ای می‌گویند پروانه استاندارد خریدنی است، گفت: به هیچ وجه اینطور نیست؛ بلکه سازمان ملی استاندارد به عنوان یک سازمان نظارتی و حاکمیتی وارد چنین خلافی نمی‌شود چرا که اگر یک کارخانه تولیدی بخواهد با پرداخت پول پروانه استاندارد دریافت کند از طریق کارشناسان طرح کنترل بازار رصد می‌شود و نقص در تولید پنهان نمی‌ماند.

رئیس سازمان ملی استاندارد خاطرنشان کرد: موضوع دیگری هم وجود دارد و آن هم این است که عده‌ای دریافت کارمزد خدماتی سازمان را به عنوان پرداخت پول برای دریافت استاندارد تداعی کنند.

وی در مورد این که آیا تاکنون پروانه شرکت متخلفی را باطل کرده است یا خیر، گفت: البته نمی‌توان نام آن واحدهای تولیدی را برد اما اگر خاطرتان باشد چند سال پیش تمرکز ویژه‌ای بر شرکت‌های تولیدکننده مواد لبنی داشتیم و مجوزهایی در این زمینه باطل شد.

پیروزبخت در مورد کالاهایی که در گمرک مانده است و تاریخ انقضا آن ممکن است بگذرد گفت: اگر کالایی باشد که بلافاصله پس از ترخیص مورد استفاده قرار می‌گیرد، مانند لاستیک، برایمان مهم است که چه قدر از تاریخ انقضا آن در گمرک مانده است اما روند ترخیص کالاهای دیگری که به عنوان حد واسط یا مواد اولیه است کمی متفاوت است.

منبع: مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.