مجلس یازدهم باید ریشه مافیای خودرو را قطع کند

قطعه نیوز: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم با بیان اینکه مافیا در صنعت خودرو ریشه انداخته و بر آن چنگ زدند که باید قیچی شوند، گفت: مجلس یازدهم باید ریشه مافیای خودرو را بخشکاند.

قدس آنلاین: اله‌وردی دهقانی با بیان اینکه مجلس یازدهم در خصوص صنعت خودرو و خودروسازان باید رویکرد متفاوتی با مجلس دهم داشته باشد، گفت: بسیاری از قوانین و حتی ساختارها باید اصلاح و به روز شوند و گرنه آنچه در گذشته در صنعت خودرو اتفاق افتاده در آینده هم تکرار می شود.

وی با اشاره به ضرورت تفکرات و ایده های جدید برای تولید خودرو، افزود: شرایط و زمان آن رسیده که در روشها، نحوه مدیریت، اتخاذ تصمیمات و قوانین بازنگری شود. باید با شیوه جهادی و انقلابی در عرصه اقتصاد، تولید، صنعت، هدفگذاریها ، مدیریت و عمل کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم تاکید کرد: باید اجازه داده شود تا تفکرات انقلابی، تفکرات جدید و افراد جدید غیر از کسانی که در چندین سال گذشته در عرصه های مختلف مدیریت کردند و دست پخت آنها وضعیت کنونی کشور است، وارد عرصه مدیریت و تولید خودرو شوند.

دهقانی با اشاره به پیشرفت های ایران در عرصه های مختلف علوم پزشکی، فناوریهای نوین نانو و … تصریح کرد: به رغم این پیشرفت ها چرا باید در تولید یک خودرو منفعلانه عمل کنیم و نتوانیم حداقل، خودروهای مورد نیاز داخل و شایسته مردم را تولید کنیم.

وی با اشاره به نقش مافیا در صنعت خودرو افزود: مافیا در صنعت خودرو ریشه انداخته و بر آن چنگ زدند که باید قیچی شوند تا این صنعت اصلاح شود.

منتخب مردم ورزقان در مجلس یازدهم با بیان اینکه باید مافیا شناسائی شوند، تصریح کرد: ممکن است این مافیا در جاهای مختلف هم باشند.

دهقانی گفت: باید بخش تولید را تقویت و صادرات را ارتقاء دهیم بطوریکه خودروهای مورد نیاز منطقه خاورمیانه و کشورهای همسایه را تامین کنیم.

وی افزود: متاسفانه شرایط خودرو در کشور بسیار بد است و مردم با هزینه بالا خودروهای بی کیفیت و بیش از اندازه گران استفاده می کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم گفت: خودروهای بی کیفیت تولید داخل، آلایندگی که برای کشور ایجاد می کنند و همچنین مصرف زیادی که دارند، باعث هدر رفتن بیت المال و تحمیل هزینه زیاد بر کشور می شوند.

منبع: شهروند

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.