استقبال مردم از موتورسیکلتهای کاربراتوری

هشدار رییس انجمن فروشندگان موتورسیکلت برای خریدهای اینترنتی

قطعه نیوز: محمدخادم منصوری، رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران، افزایش قیمت موتورسیکلت را هم‌مانند سایر کالاها، مرتبط با ارز دانست و به مردم توصیه کرد تا حدامکان از خرید اینترنتی موتورسیکلت از طریق سایت‌ها خودداری کنند. زیرا این سایت‌ها متعلق به انجمن و اتحادیه موتورسیکلت نیستند.

منصوری درباره افزایش قیمت موتورسیکلت اعلام کرد: «درصد افزایش قیمت موتورسیکلت مثل تمام اقلام دیگر در کشور مربوط به نرخ ارز است. خوشبختانه یا متاسفانه صنف موتورسیکلت از آخر مهرماه به دلیل فصل زمستان و سرما زیاد رونق ندارد، زیرا خرید دوچرخه و موتورسیکلت در فصل سرما کاهش می یابد و حدود ۵ ماه با رکود مواجه هستیم و خرید به میزان حدود ۷۰ درصد کاهش می‌یابد.»

وی اضافه کرد: «در حال حاضر اگر کارخانه‌ای موتورسیکلتی را که توسط انجمن موتورسیکلت و سازمان حمایت قیمت گذاری شده به یک فروشنده بفروشد، فروشنده موظف است ۷ درصد به این قیمت بیفزاید و به فروش رساند. اگر بیش از این مقدار بفروشد گران‌فروشی محسوب می‌شود، البته در حال حاضر موتور به این صورت خریدار ندارد یعنی اگر قیمت یک موتورسیکلت ۱۵ میلیون تومان باشد و ۷ درصد به آن اضافه شود، خیلی خریدار ندارد.»

محمدخادم منصوری با اشاره به خرید و فروش اینترنتی موتورسیکلت در برخی از سایت‌ها تاکید کرد: «انجمن، نمایندگان فروش دارد، درواقع این نمایندگان، عاملین فروش شرکت‌ها هستند و محصولات توسط آنها به فروش می رسد. سایت‌های فروش اینترنتی اصلا مربوط به انجمن نمی‌شود و ما چنین سایت‌های اینترنتی نداریم و توصیه می کنیم که مردم خیلی وارد خرید از طریق اینگونه سایت‌ها نشوند، امکان دارد که بعضی از این سایت‌ها حتی مشکلاتی برای صدور سند به نام داشته باشند و مردم گرفتار شوند.»

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران افزود: «در حال حاضر خود فروشگاه های ما گاهی در رابطه با عدم صدور سند به نام، شکایت‌هایی به اتحادیه می‌کنند و برای شخصی که مغازه و پروانه کسب نیز دارد یک سری مشکلات این شکلی پیش می‌آید چه برسد به سایت‌ها. آن سایت‌ها مربوط به انجمن نیستند.»

وی با بیان طرح اسقاط یک موتورسیکلت فرسوده در ازای تولید گفت: «در حال حاضر موتور سیکلت بنزینی اصلا تولید نمی‌شود و فقط موتورسیکلت انژکتوری تولید می‌شود و بر اساس این طرح، باید به ازای تولید یک دستگاه موتورسیکلت انژکتوری یک دستگاه موتورسیکلت فرسوده اسقاط و از رده خارج شود.»

منصوری همچنین افزود: «در بازار چیزی به نام موتورسیکلت ارزان یا گران نداریم. یک سری کارخانه‌ها هستند که چند نوع موتورسیکلت تولید می‌کنند، یعنی موتور را از کشور هند و چین وارد می‌کنند. ولی ممکن است یک کارخانه انجین و موتور را فقط از کشور چین وارد کند و اینجا در ایران مونتاژ کند، ولی به اینصورت نیست که تولید یک کارخانه ارزان‌تر و یک کارخانه گران‌تر باشد. ولی طبیعی است که واردات از هند گران‌تر از چین است و این مساله مشکلی را در طرح مذکور اسقاط به وجود نمی آورد.»

وی با اشاره به طرح شهرداری برای تبدیل موتورسیکلت‌های کاربراتوری به انژکتوری، که اخیرا توسط معاون حمل‌ونقل وترافیک شهرداری تهران اعلام شده بود، خاطرنشان کرد: «موتورسیکلت کاربراتوری دیگر تولید نمی‌شود و کارخانه‌ها دیگر انجین موتور کاربراتوری ندارند. برای مصرف‌کنندگان موتورسیکلت‌های کاربراتوری نیز به نظر نمی‌رسد که این طرح توجیهی داشته باشد. زیرا در حال حاضر که موتورسیکلت انژکتوری موجود است خود مردم بیشتر به موتورسیکلت کاربراتوری رو می‌آورند.»

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران در پایان اشاره کرد: «البته موتورسیکلت کاربراتوری در کارخانه‌ها وجود ندارد ولی شاید در انبار فروشگاه ها موجود باشد. انواع موتورسیکلت تقریبا به یک میزان افزایش قیمت داشته‌اند.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.