رشد ۵ درصدی تولید تایر، تیوب و فلپ در سال ۹۸

قطعه نیوز: بررسی آمار کارخانجات تایرسازی کشور حاکی از تولید ۲۵۹ هزار و ۴۲۹ تن تایر، تیوب و فلپ (روبان لاستیکی دور چرخ) در سال ۹۸ است که نشان از رشد پنج درصدی آن در مقایسه با سال ۹۷ دارد.

این میزان تولید، معادل ۴۱ میلیون و ۱۹۳ هزار و ۸۱۶ حلقه تایر، تیوب و فلپ است که در مقایسه با سال ۹۷ رشد چهار درصدی داشته است.

در سالی که گذشت کارخانجات تایرسازی موفق شدند ۱۳۱ هزار و ۸۴۳ تن لاستیک سواری (رشد ۱۵ درصدی در مقایسه با سال ۹۷)، ۲۳ هزار و ۶۹۴ تن لاستیک وانتی (افت چهار درصدی در مقایسه با سال ۹۷) و ۵۱ هزار و ۲۱۳ تن لاستیک باری و اتوبوسی (افت ۱۳ درصدی در مقایسه با سال ۹۷) تولید کنند.

همچنین میزان تولید لاستیک های کشاورزی سبک و سنگین در این سال به ترتیب دو هزار و ۸۷۳ تن (افت دو درصدی) و ۱۶ هزار و ۸۵۹ تن (رشد ۲۱ درصدی) به ثبت رسید.

برپایه این گزارش، پارسال کارخانجات تایرسازی ۵۶ هزار و ۹۰۳ تن لاستیک ماشین آلات راهسازی و صنعتی (رشد ۱۸ درصدی) تولید کردند.

همچنین یکهزار و ۲۳ تن تایر دوچرخه (افت ۳۷ درصدی)، ۱۰ هزار و ۷۶۹ تن تایر موتور سیکلت (کاهش ۱۱ درصدی)، سه هزار و ۳۴۲ تن تیوب خودرو (افت هشت درصدی)، ۳۱۸ تن تیوب دوچرخه (رشد ۱۶ درصدی) و سه هزار و ۶۴۶ تن تیوب موتور سیکلت (رشد ۱۶ درصدی) در این کارخانجات تولید شد.

در سال ۹۷ نیز در مجموع ۲۴۷هزار و ۶۷۳ تن معادل ۳۹ میلیون و ۷۰۱ هزار و ۴۶۱ حلقه تایر، تیوب و فلپ توسط کارخانجات تایرسازی کشور تولید شده بود.

منبع: ایرنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.