گروه صنعتی بارز بهداشت حرفه‌ای را رعایت می‌کند

قطعه نیوز: مدیر اداره ایمنی، بهداشت کار و محیط زیست گروه بارز گفت: ایجاد محیط ایمن، پاک و سالم برای کارکنان در هر سازمانی ضمن افزایش بازدهی و نشاط در محیط کار، سبب کاهش هزینه های انسانی، آسیب ها و خسارات نیز می شود و تبعات قانونی را به حداقل ممکن می رساند. اگر برنامه های نگهداشت و توسعه ایمنی، بهداشت و محیط زیست در اولویت قرار گیرد، شرکت ها می توانند به طور موثرتری با ذینفعان ارتباط برقرار کنند و منافع آنها را تامین کنند. در دنیای رقابتی امروز ایجاد و پیاده سازی ساختار HSE یکی از اهداف و معیارهای اصلی در این امر محسوب می شود.

هادی هادی زاده اعلام کرد: گروه صنعتی بارز از همان آغاز راه در تلاش بوده تا با نگاه به آینده و فراتر از استانداردها حرکت کرده و با ایجاد محیطی آرام، ایمن و پاک در راه اعتلای صنعت ایران گام بردارد. ارتقای ایمنی، سلامت و احترام به محیطزیست از مهمترین سیاست های گروه صنعتی بارز بوده که عملکرد این مجموعه طی چهار دهه فعالیت و توسعه و پیشرفت مداوم در همه حوزه ها و به ویژه حوزه HSE خود گواه آن است که HSE نه به عنوان یک شعار بلکه به عنوان یک فرهنگ نهادینه شده است.

وی افزود: استقلال اداره HSE و بهره گیری از استانداردهای مدیریتی روز دنیا و بهره مندی از حمایت رهبران سازمان و نیز همکاری بسیار موثر سایر ادارات و بخشهای سازمان نقش کلیدی در توسعه HSE در بارز داشته است. با توجه به اهمیت وجود نیروی انسانی مجرب و آموزش دیده در حوزه HSE گزینش ها در این حوزه با آزمون های تخصصی و تست های روانشناسی، آمادگی جسمانی و عملیاتی در مراحل اولیه استخدام و نیز اجرای برنامه های تمرینی و آموزشی تخصصی منجر به تشکیل تیمی قدرتمند و قابل اتکا در اداره HSE بارز شده است.

هادی زاده در ادامه تاکید کرد: در بــارز کــمــیــتـه های تخصصی مـخـتـلـف همچون کـمـیـتـه ایـمـنـی و حفاظت فنی، کمیته تهویه، کـمـیـتـه ســبـز و کمیته رســتوران با مشارکت حداکثری اعضا نقش تصمیمگیری و حل مسائل مختلف حوزه های ایمنی، بهداشت حرفه ای و محیط زیست را برعهده داشته که در کمتر سازمان ایرانی مشاهده می شود.

مدیر اداره ایمنی، بهداشت کار و محیط زیست گروه بارز خاطرنشان کرد: بارز در تلاش بوده است که مسئولیت اجتماعی زیست محیطی خود را با انجام فعالیت های زیست محیطی کم نظیری ازجمله ایجاد فضای سبزی بسیار زیبا و شاداب منطبق با این اقلیم، سیستم تصفیه خانه مدرن و استاندارد فاضلاب و سیستم های مدیریت بهینه آب و انرژی، سیستم مدیریت پسماند و نیز فعالیت های مختلف انجمن بارز سبز و دیگر فعالیت ها این بخش انجام دهد. در این راه حساسیت جالب توجه مدیر ارشد مجموعه نسبت به محیط زیست و همراهی و همکاری سایر ادارات مجتمع به ویژه اداره نت و نیز خدمات اداری نیز بسیار راهگشا و موٍثر بوده است.

هادی هادی زاده بیان کرد: استراتژی های پیشگیرانه ایمنی همچون سیستمهای مختلف شناسایی، ارزیابی و کنترل مخاطرات و نیز سیستم PTW (مجوز کار) منجر شده است که در یک صنعت بزرگ شیمیایی و تولیدی که دارای ریسک های متعدد است، کمترین نرخ وقوع حریق و آسیب های شدید وجود داشته باشد.

وی همچنین اظهار کرد: نمودارهای تحلیل حوادث، گواه آن است که این گروه صنعتی در مسیری درست گام برداشته و با درس آموزی از حوادث گذشته و آنالیز آنها توانسته است از وقوع حوادث دیگر پیشگیری به عمل آورد. این نمودارها به خوبی اهمیت استفاده از ابزارهای مختلف ایمنی را نشان میدهند، سازمانی که با استفاده از تکنولوژیهای روز دنیا و استقرار سیستمهای مدیریتی مختلف ازجمله HSE-MS و ISO45001 سعی بر آن دارد تا آمار حوادث را کاهش دهد و با بهرهگیری از ظرفیت های داخلی سازمان و استفاده از تجارب اساتید و خبرگان برجسته این حوزه همواره مسیر بهبود مستمر ایمنی را طی کند و همچنان در حفظ سرمایه های خود دست از تلاش برندارد.

هادی زاده تاکید کرد: حاصل تلاش و مشارکت جمعی مدیران و کارکنان بارز در حوزه HSE و نیز حمایت همه جانبه رهبران سازمان و در راس آنها جناب مهندس مشرفی، ثبت بهترین رکورد شاخص FSI (ضریب وقوع و شدت حادثه) تاریخ بارز در سال جاری (تاکنون) شده است و علاوه بر کسب افتخارات متعدد در گذشته، در سال جاری نیز بارز کرمان در بخش جایزه کارفرمایان سلامت محور به عنوان تنها سازمان منتخب استان کرمان به مرحله کشوری راه پیدا کرده است و همچنین در اولین دوره جایزه ایمنی استان موفق به کسب نشان درجه یک ایمنی (لوح و تندیس زرین) شده است در سال گذشته نیز بارز به واسطه عملکرد و فعالیت قابل تحسین زیست محیطی بالاترین نشان زیست محیطی کشور که همان لوح زرین یا برگزیده برگزیدگان صنعت سبز است را دریافت کرد و اگرچه در حوزه HSE ما به این جوایز دل خوش نمی کنیم و با تلاش مضاعف بالاترین پاداش که همان کمترین آسیب و بیماری و رنج همکاران عزیزمان است را هدف قرار داده ایم.

منبع: روابط عمومی گروه صنعتی بارز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.