اصلاح شیوه قیمت‌گذاری و کاهش دخالت‌های منفی خودروسازی را نجات می‌دهد

قطعه نیوز: دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان‌ گفت: این صنعت به شرط رفع برخی موانع و مشکلات از توان لازم برای اجرای تولید برنامه‌ریزی شده خودروسازان و تحقق شعار سال برخوردار بوده و تعطیلی موقت درخواست شده مانعی در این مسیر نیست.

آرش محبی نژاد با اشاره به اطلاعیه مشترک دو انجمن قطعه سازی در خصوص تمدید تعطیلی این صنعت، اظهار کرد: ظرفیت ها، زیرساخت ها و سخت افزارهای مورد نیاز برای تحقق برنامه های خودروسازان در این صنعت فراهم است، اما باید به برخی موانع این مسیر اشاره کرد که مهمترین آنها ویروس نحس ناشناخته کرونا و تداوم تحریم‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: تعطیلی موقت یک هفته‌ای درخواست شده، فرصتی برای قطعه‌سازان به منظور رعایت دستورالعمل های بهداشتی است تا آثار منفی کرونا در این واحدها به حداقل برسد.

محبی نژاد گفت: تامین نقدینگی این صنعت که در ظاهر هیچ برنامه‌ای برای آن وجود ندارد و همچنین قیمت‌گذاری دستوری که سال‌هاست به صنعت خودرو زیان وارد کرده، دیگر موانع مهم محقق شدن جهش تولید هستند که باید برطرف شوند.

وی همچنین تاکید کرد: صنعت خودرو یکی از صنایع پیشران و در حقیقت لوکوموتیوی است که ۶۴ صنعت دیگر وابسته به آن هستند و بر این اساس یک برنامه ویژه و خاص برای تحریک اقتصادی و تجهیز تولید نیاز دارد.

دبیر انجمن صنایع همگن و قطعه سازی تاکید کرد: استراتژی اصلی در صنایع خودرو و قطعه سازی باید اصلاح شیوه قیمت گذاری ها و کاهش تصدی گری ها و دخالت های منفی باشد.

محبی نژاد در پایان از پرداخت نشدن مابقی مطالبات قطعه‌سازان از مجموع پنج هزار میلیارد تومان وعده داده شده در سال گذشته انتقاد کرد.

منبع: ایرنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.