دلایل جوش آوردن خودرو

قطعه نیوز: حتما تا کنون خودروهایی را که در خیابان ها و اتوبانها و به خصوص در مسیرهای پر ترافیک و یا هوای گرم تابستان جوش آورده اند را دیده اید .داغ کردن موتور خودرو از ان مشکلاتی است که از قدیم با صاحبان خودرو همراه است. بخار داغی که از موتور این ماشینها بیرون می آید در صورت رعایت نکردن نکات ایمنی میتواند خطرناک باشد. در این بخش به دلایل جوش آوردن خودرو ها پرداخته ایم :


بالا رفتن دمای موتور به دلیل درست کار نکردن سیستم خنک کننده ماشین است

 
بالا رفتن دمای موتور به دلیل درست کار نکردن سیستم خنک کننده ماشین است و می تواند به دلایل زیر باشد :
– فقدان و یا کم بودن مایع خنک کننده رادیاتور.
– گردش نکردن مایع خنک کننده در موتور به علت قفل شدن ترموستات، کار نکردن واترپمپ، هواگیری رادیاتور، و یا گرفتگی لوله های خنک کننده.
-کار نکردن فن خنک کننده رادیاتور، که در اتومبیلهای جدید، این فرمان از طریق ECU ارسال می شود و ممکن است به علت اطلاعات اشتباه دریافتی از سنسور آب باشد.
– پمپ شدن هوای پیستون به جریان آب خنک کننده، که علت آن ممکن است به دلیل سوختن واشر سرسیلندر باشد . در این صورت، شیلنگهای آب رادیاتور باد کرده و می ترکند.  
دلایل کم شدن آب رادیاتور :
 – نشت آب از قسمتهای مختلف سیستم گردش آب رادیاتور، مثل شیلنگ ها، لوله ها، بست رادیاتور، واترپمپ، اتصال ترموستات، سرسیلندر و یا حتی پولکی موتور.
 – سوختن واشر سرسیلندر، که در این حالت، آب به محفظه احتراق راه پیدا کرده و بخار می شود، در این حالت، دود سفیدی از اگزوز خارج می شود.

  – نشت آب رادیاتور از درب منبع انبساط به دلیل کیفیت پایین، شل بسته شدن، یا پوسیده شدن آن .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.