اختصاص ۸۰ درصد از بازار خودروهای برقی استرالیا به تسلا

قطعه نیوز: بر اساس آمار و گزارش‌های منتشر شده در وبسایت cleantechnica، شرکت تسلا توانسته سهم خود را در بازار خودروهای برقی و الکتریکی به ۸۰ درصد برساند و بدین ترتیب از سایر رقبای خود سبقت بگیرد.

تسلا موتورز که یکی از بزرگترین شرکت‌های آمریکایی فعال در زمینه خودروسازی و تکنولوژی محسوب می‌شود و فعالیت و اهداف بزرگ بلندپروازانه ای در این زمینه داشته است، هم اکنون بزرگترین رقیب خودروسازان بزرگ جهان همچون فولکس واگن، بیامو، بنز، تویوتا، هیوندای و امثال آنها محسوب می شود چرا که با تولید و عرضه خودروهای برقی لوکس و قدرتمندی که توان پیمایش نسبتاً بالایی دارند، توانسته است سهم قابل توجهی از بازار خودروهای دوستدار محیط زیست را از آن خود کند و قدرت سایر رقیبان را به چالش بکشاند.

بر اساس آمار و گزارش های منتشر شده در وبسایت cleantechnica، در بازار استرالیا نیز همچون ایالات متحده تسلا توانسته سهم خود را در بازار خودروهای برقی و الکتریکی به ۸۰ درصد برساند و بدین ترتیب از سایر رقبای خود سبقت بگیرند.

نمودار زیر نشان می دهد که تسلا مدل ۳ در فوریه ۲۰۲۰ میلادی توانسته یک هزار دستگاه، هیوندای کونا ۸۲ دستگاه، هیوندای آیونیک ۸۰ دستگاه، نیسان لیف ۶۳ دستگاه، تسلا مدل ایکس ۳۰ دستگاه، تسلا مدل اس ۲۰ دستگاه، بی ام و آی۳ ، ۱۷ دستگاه، جگوار آی پیس ۱۲ دستگاه و رنو زویی ۶ دستگاه در بازار استرالیا به فروش برسانند.

بازار خودروهای برقی استرالیا

نبض بازار خودروهای برقی استرالیا در دستان کیست؟
از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۹ میلادی در مجموع ۱۶ هزار و ۲۷۸ دستگاه خودروی برقی پاک و دوستدار محیط زیست در استرالیا به فروش رفته است.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برساند.

بنابراین بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

منبع: ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.