قیمت و مشخصات فنی پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۲۰ اعلام شد

قطعه نیوز: نسل جدید پورشه ۹۱۱ برای سال ۲۰۲۰ با نسخه‌ی توربو S نیز تولید می‌شود؛ این محصول پرچم‌دار پورشه از سری ۹۱۱ محسوب می‌شود و سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت آن ۲/۷ ثانیه خواهد بود.

نسل جدید پورشه ۹۱۱ با کد ۹۹۲ سال گذشته به تولید انبوه رسید. این محصول طراحی بدنه مشابه نسل‌های پیشین را با بهبود آیرودینامیک ارائه کرد؛ اما از نظر فنی و عملکرد روی جاده، فراتر از مدل‌های قبل بود. نوآوری‌های پورشه برای مدل توربو S که اواسط سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد، همچنان ادامه دارد؛ با این تفاوت که بهینه‌سازی‌های تجهیزات مختلف آن فراتر از انتظار و بسیار چشمگیر خواهد بود.

مدل توربو S خودرو پرچم‌دار پورشه از سری ۹۱۱ محسوب می‌شود. دراین‌میان، نسخه‌های GT برای علاقه‌مندان محصولات قدرتمند و مناسب پیست نیز وجود دارند؛ اما ۹۱۱ توربو S با تولید نامحدود و امکانات رفاهی مختص سوپراسپرتی لوکس، اهمیت ویژه‌ای در سبد پورشه دارد.

مدل جدید ۹۱۱ توربو S مثل نسل قبل از پیشرانه‌ی ۳/۸ لیتری استفاده می‌کند؛ اما به‌جای ۵۸۰ اسب‌بخار قدرت و ۷۵۰ نیو‌تن‌متر گشتاور، ۶۴۰ اسب‌بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این آمار با تغییر نسبت تراکم از ۹/۸ به یک تا ۸/۷ به یک حاصل شده است. حالا سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت نیز ۰/۲ ثانیه بهبود می‌یابد تا زمان ۲/۷ ثانیه را ممکن کند.

آستانه قیمت پورشه ۹۱۱ استاندارد در بازار جهانی حدود ۱۰۰ هزار دلار است. این محصول از پیشرانه‌ی تویین‌توربوشارژ سه‌لیتری با قدرت ۴۴۳ اسب‌بخار استفاده می‌کند و در زمانی نزدیک به ۳/۵ ثانیه، سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رساند. این در حالی است که برای خرید نسخه‌ی پایه از مدل جدید ۹۱۱ توربو S تقریبا ۲۰۳ هزار دلار باید پرداخت کرد. مدل کابریوله مجهز به سقف پارچه‌ای جمع‌شونده، ۲۱۶ هزار دلار قیمت‌گذاری شده است.

انتخاب طیف وسیعی از رنگ‌های مختلف دراختیار خریدار ۹۱۱ توربو S خواهد بود؛ اما چند نمونه‌ی ویژه با پرداخت ۳،۲۷۰ دلار بیشتر نیز وجود دارند. اگر سفارش‌دهنده رنگ خاصی مدنظر داشته باشد که فراتر از نمونه‌های پیشنهادی پورشه باشد، مبلغ ۱۲،۸۳۰ دلار به هزینه خرید اضافه می‌شود. شرکت سازنده همچنین رینگ‌های متنوعی برای ۹۱۱ توربو S طراحی کرده است که قیمت بعضی از آن‌ها ۲،۴۹۰ دلار به قیمت نهایی خودرو می‌افزاید. تا اینجا اگر امکانات گفته‌شده مربوط به رنگ بدنه و نوع چرخ را خریدار انتخاب کند، هزینه‌ی خرید ۹۱۱ توربو S به ۲۳۵ هزار دلار می‌رسد.

سوپراسپرت پرچم‌دار پورشه حتی در ارزان‌ترین مدل امکانات رفاهی و ایمنی رضایت‌بخشی دارد؛ اما برای مشتریان این برند و خصوصا ۹۱۱ توربو S، فهرست بلندی از آپشن‌های سفارشی وجود دارد. برای مثال، انتخاب چرم با رنگ قرمز هزینه‌ی اضافی نخواهد داشت؛ اما پوشش خاص با پکیج ویژه‌ی موسوم به دوخت ضربدری (Deviated Stitching Interior Package) حدود ۴،۵۰۰ دلار قیمت دارد. سیستم صوتی از برند بورمستر (Burmester) نیز چهارهزار دلار به هزینه‌ی خرید خودرو اضافه می‌کند. انتخاب چند آپشن ظاهرا ساده، مثل پدال‌های گاز و ترمز آلومنیوم و پوشش فیبرکربن داخل توردی، قیمت نهایی ۹۱۱ توربو S را تا ۲۵۰ هزار دلار افزایش می‌دهد.

پورشه امکانات فنی اضافی برای محصولات خودو را فراموش نمی‌کند؛ مثلا سیستم تعلیق PASM که ارتفاع کف ۹۱۱ توربو S را ۱۲ میلی‌متر کاهش می‌دهد، ۱،۵۰۰ دلار هزینه دارد. اگزوزهای اسپرت با خروجی‌های نقره‌ای‌رنگ ۳،۴۹۰ دلار، کالیپر ترمزهای سفارشی با رنگ براق سیاه ۹۰۰ دلار، تقویت فرمان برقی ۲۸۰ دلار و تنظیم‌کننده‌ی ارتفاع اکسل جلو ۲،۷۷۰ دلار قیمت خواهند داشت. برای بهبود دید در شب، چراغ‌های LED طرح ماتریکس به قیمت ۷۵۰ دلار و برای چراغ‌های عقب ۹۹۰ دلار قابل سفارش هستند.

امکانات ایمنی شامل دید ۳۶۰ درجه با قیمت ۱،۴۳۰ دلار، فناوری هدایت خودرو بین خطوط ۱۲۲۰ دلار، سیستم کمکی تعویض خط ۱،۰۶۰ دلار، کروزکنترل هوشمند با قابلیت افزایش و کاهش سرعت دوهزار دلار و دوربین دید در شب هم ۲،۵۴۰ دلار هزینه دارند.

چنانچه خریدار ۹۱۱ توربو S کابریوله به تمامی امکانات ذکرشده در این مطلب علاقه‌مند باشد، قیمت نهایی خودرو به ۲۷۳ هزار دلار می‌رسد. ضمنا هزینه انتقال خودرو سفارشی ساخت پورشه به کشورهای خارج از اروپا مثل آمریکا، حدود هزار دلار به مخارج اضافه می‌کند. با این حساب، قیمت امکانات اضافی برای ۹۱۱ توربو S به ۵۶ هزار دلار می‌رسد که تقریبا معادل یک دستگاه تویوتا سوپرا مدرن با تجهیزات کامل است.

منبع: زومیت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.