پورشه ۹۱۱ موتور بنزینی خود را حفظ می‌کند

قطعه نیوز: فرنک-استفن والیسر گفت: بعید است که نسخه پورشه ۹۱۱ برقی شود زیرا قطعات آن طوری کنار هم قرار گرفته‌اند که چنین امکانی را به آن نمی‌دهند. اگر واقعا قرار باشد چنین خودرویی [هیبریدی] داشته باشیم بهتر است آن را از نو طراحی کنیم.

فرنک-استفن والیسر، مدیر خودروهای اسپورت پورشه می گوید: «پورشه ۹۱۱ آخرین خودرویی خواهد بود که برقی خواهد شد و امیدوارم زمانی برقی شود که من تا آن وقت بازنشسته شده باشم و در آن زمان مسئولیت با من نباشد و کسی مرا ملامت نکند… تا من باشم، می جنگم تا ۹۱۱ موتور بنزینی خود را حفظ کند.»

در مورد حدس و گمان هایی که نسخه هیبریدی ۹۱۱ در راه است هم گفته است: «دشوار است این کار را با ۹۱۱ کرد، چون قطعات آن طوری کنار هم قرار گرفته اند که چنین امکانی را به آن نمی دهند. ما می خواهیم آن را ۲+۲ حفظ کنیم، می خواهیم صندوق عقب آن کافی باشد، اصلا نمی خواهیم شکل ۹۱۱ را نابود کنیم.»

با توجه به عمر ۷ ساله ی هر ورژن ۹۱۱، که معنی آن این است که پورشه ۹۱۱ والیسر در ادامه می گوید: «ضمن آن که در حال حاضر من این آمادگی را ندارم که وزن اضافه ای به این خودرو تحمیل کنم. اگر واقعا می خواهید چنین خودرویی [هیبریدی] داشته باشید بهتر است آن را از نو طراحی کنید.»

مهمترین دغدغه ی والیسر اصلا هیبریدی شدن این خودرو نیست، در حال حاضر ۹۱۱ توربو اس که به تازگی به بازار عرضه شده، شاید سریع ترین خودرو در بین تمام ۹۱۱ های پورشه باشد اما قطعا لذت بخش ترین آن نیست و این را بازخوردهای مشتریان نشان داده و وظیفه متولیان پورشه، این است که به مهمترین بازخوردی که از مشتری دریافت می کنند رسیدگی نمایند. والیسر هم می گوید: «ما از بازخوردها مطلع هستیم و گام هایی هم برای رفع آن برداشته ایم.»

در مدل جدید ۹۱۱ پورشه، قدرت اضافه شده اما سیستم تعلیق آن کمی کوتاهتر و فنر های آن کمر سفت تر شده اند. به همین دلیل از راحتی راننده کاسته شده است. برای همین تا پایان سال، ۹۱۱ بهبود یافته که وزن آن کمتر شده عرضه خواهد شد.

والیسر می گوید: «برای ۹۱۱ جدید یک پکیج جدید در نظر گرفته شده که مشتری می تواند آن را انتخاب کند. چند قطعه کوچک تغییراتی کرده که البته اضافه شده و چیزی کم نشده است.»

از والیسر سؤال شده است که آیا صندلی های عقب برداشته می شوند و جای شیشه را پلی کربنات می گیرد یا نه که در جواب گفته است که «ما به آن سمت حرکت می کنیم».

پکیج جدید یا همان پکیج سبک وزن در مدل های ارزان تر پورشه مثل کاریرا و کاریرای اس هم قابل دسترسی است. به احتمال زیاد برای مشخص شدن خودروهایی که به این پکیج مجهز هستند از حرف T استفاده خواهد شد. والیسر با اصرار اعتقاد دارد که ورژن T کاریرا از استقبال خوبی برخوردار بوده اما زمان کافی در بازار حضور نداشته است که پورشه را متقاعد کند این پکیج را به طور استاندارد و دائم در تمامی دامنه ی خودروها به کار بگیرد.

والیسر همچنین به حدس ها و گمان ها پایان داد چون گفته می شد GT3 جدید که سال آینده رونمایی می شود از همان قوای محرکه ۴ لیتری مورد استفاده در کایمن ۷۱۸ جی تی ۴ و باکستر اسپایدر بهره مند خواهد شد که با قاطعیت این حدس و گمان را رد کرده و می گوید: «پاسخ منفی است. ما در جی تی ۳ به همان موتور مسابقه پایبند می مانیم. بسیار گران است اما همان طور که در مسیر مسابقه قرار دارد آن را توسعه و بهبود می دهیم و با هر مسابقه موارد جدید را یاد می گیریم. ما به این شکل ادامه خواهیم داد.»

والیسر موتور ۴ لیتری را برای ورژن های ۹۹۲ هم رد کرده و می گوید در GTS هم به کار گرفته نخواهد شد. تفاوت زیادی هم در ۹۱۱ ها هم ایجاد نخواهد شد. این موتور ۴ لیتری در ۷۱۸، موتورهای ۶ سیلندر باکتسر و کایمن GTS مورد استفاده خواهد بود. در این باره هم والیسر می گوید: «باید کسب و کار به ما نشان بدهد که چنین نیازی وجود دارد، متأسفانه تا به حال هم ما مشاهده نکرده ایم».

منبع: سایپانیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.