معرفی خودروی جدید برند کاپرا

قطعه نیوز: باتوجه به لغو شدن نمایشگاه جهانی اتومبیل ژنو، برند کاپرا با انتشار تصاویری خودروی خود را معرفی کرد. این اتومبیل که Formentor نام دارد، عنوان خود را از یک جزیره درمالکورای اسپانیا به ارث برده است.

اولین مدل خودرو از برند کاپرا معرفی شد. این اتومبیل قرار بود طی هفته جاری در نمایشگاه جهانی خودرو به نمایش در آید، اما متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا در سوئیس تمامی برنامه‌های مراسم تا اطلاع ثانوی لغو شد. در حال حاضر مخاطبین تنها قادر خواهند بود که خودروی مذکور را از طریق تصاویر منتشر شده مشاهده کنند.

این اتومبیل که Formentor نام دارد، عنوان خود را از یک جزیره درمالکورای اسپانیا به ارث برده است. مسئولین شرکت کاپرا اظهار کردند که سنگ‌ها و سخره‌های این جزیره همچنین الهام‌بخش برش‌ها و طراحی اتومبیل بوده‌اند. از همین جهت خودرو نمایانگر بدنه‌ای با خطوط تیز و مشخص است. نحوه طراحی و قرارگیری سقف سبکی مانند اتومبیل‌های پورشه را به خود دیده که با ایجاد چراغ‌های عقبی متفاوت توجه مخاطب را از تشابه سبکی به خود جلب می‌کند. برش‌ها و زوایای بیشتری در جلوی خودرو و قسمت چراغ‌ها وجود دارد که تا پایین سپر قابل مشاهده است.

طراحی خودروی Formentor
سبک زاویه‌دار در داخل کابین خودرو نیز وجود دارد. با ایجاد منافذ ذوزنقه‌ای و یک صفحه نمایش ۱۲ اینچی در مرکز به همراه داشبورد این زوایا بسیار نمایان‌تر هستند. صفحه نمایش اطلاعات پشت فرمان از سبکی دیجیتالی با نورپردازی خاص برخوردار است، در حالی که مسافران پشتی مهمان سبکی از دوخت گلخانه‌ای هستند. گفتنی است رنگ استفاده شده در این ردیف‌ها آبی تیره و مشکی با المینیوم و مس تشکیل شده است. با وجود کف خودرویی به اندازه ۱۰۵ اینچ، این خودرو یک اتومبیل شاسی‌بلند جمع و جور دو ردیفه به حساب می‌آید. همچنین به علاوه فضای مذکور، خودرو از فضای ۱۵.۹ اینچ برای صندوق عقب بهره می‌برد. در بخش فناوری خودرو، اتومبیل Formentor یک اتصال قوی را ارائه می‌دهد.

اتصالات این اتومبیل شامل برنامه‌های CarPlay شرکت اپل و Auto اندروید می‌شود. این اتومبیل همچنین به چند بخش برای کمک به راننده مجهز است که شامل کنترل مسیر و بازبینی نقاط کور خودرو می‌شوند. این خودرو همچنین سیستمی دارد که به هنگام باز کردن درب خودرو به مسافرین از حرکت یک اتومبیل خبر می‌دهد. برای این خودرو دو گزینه پیشرانه وجود دارد. نمونه اول شامل موتور ۲.۰ لیتری توربوشارژ چهار سیلندری با قدرت ۳۰۶ اسب‌بخار می‌شود. گزینه دیگر نیز پلاگین هیبریدی با موتور ۱.۴ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۴۸ اسب‌بخار است که به یک موتور اکترونیکی با ۱۱۴ اسب‌بخار متصل است. در نهایت گزینه دوم قدرت ارائه ۲۴۱ اسب‌بخار را دارد و می‌تواند مالک خود را تا سرعت ۳۱ مایل بر ساعت به صورت الکترونیکی به مقصدش برساند.

منبع: باشگاه خبرنگاران خودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.