شاسی بلند اسپرت کوپرا فورمنتور معرفی شد

قطعه نیوز: شرکت تازه‌تاسیس کوپرا، اولین شاسی‌بلند اسپرت خود را با نام فورمنتور تولید خواهد کرد. این محصول با دو نوع پیشرانه عرضه می‌شود و اواخر سال ۲۰۲۰ وارد بازار اروپا خواهد شد.

فورمنتور از جهات مختلف برای کوپرا اهمیت دارد. سئات اسپرت در سال ۱۹۸۵ تاسیس شد تا یک دپارتمان مخصوص مسابقات برای مهم‌ترین خودروساز اسپانیا باشد. در سال ۲۰۱۸، مدیران سئات تصمیم گرفتند تا سئات اسپرت را به کوپرا تغییر نام دهند تا ضمن تشکیل یک برند جدید، محصولات ویژه را با نشان تجاری مستقل، وارد بازار کنند. فورمنتور، نخستین محصول اختصاصی کوپرا است؛ چراکه مدل‌های قبلی این برند، صرفا نسخه‌هایی تقویت‌شده از تولیدات سئات بودند.

نام فورمنتور از یک کوه صخره‌ای و ساحلی در اسپانیا گرفته شده است. مدیران کوپرا، طراحی بدنه‌ی فورمنتور را الهام گرفته از کوه‌های این ناحیه توصیف کرده‌اند. این موضوع، البته در خطوط تیز و حجم‌دهی اسپرت بدنه دیده می‌شود. نمای روبرو، کاملا اسپرت و تهاجمی با زبان طراحی مستقل به نظر می‌رسد؛ اما نمای جانبی و پشت، احتمالا تحت تاثیر پورشه ماکان طراحی شده است. در عقب، چراغ‌های LED به صورت خطی و پیوسته وجود دارند که احتمالا در محصولات بعدی کوپرا نیز دیده خواهند داشت.

خطوط تیز و برجسته در فضای داخلی فورمنتور نیز استفاده شده است. شباهت‌هایی بین چیدمان ادوات در داشبور شاسی بلند کوپرا و کراس‌اورهای بی‌ام‌و دیده می‌شود؛ اما هماهنگی تودری‌ها با بخش میانی داشبورد و طراحی خلاقانه در خروجی‌های هوا، فورمنتور را جذاب و چشم‌گیر جلوه می‌دهد. ترکیب قطعات فلزی آلومینوم با رنگ مسی، مشخصه‌ای ویژه در فضای داخلی این محصول است. در وسط، نمایشگر لمسی ۱۲ اینچ وجود دارد. پشت فرمان هم پنل رنگی تمام‌دیجیتال استفاده شده است تا فورمنتور در کلاس خودروهای مدرن جهان جای گیرد.

فاصله محورهای فورمنتور، ۲۶۸۰ میلی‌متر خواهد بود که در کلاس کراس‌اورهای اندازه متوسط و کوچک، طبقه‌بندی می‌شود؛ اما صندوق بار ۴۵۰ لیتری باتوجه به ابعاد خودرو، بسیار جادار و رضایت‌بخش است. فناوری‌های مدرن، مثل رابط اپل کارپلی و اندرویداتو، کروز کنترل انطباقی با قابلیت کاهش و افزایش هوشمند سرعت باتوجه به ترافیک و تابلوهای کنار جاده، حسگر نقطه کور و فناوری تشخیص خودروهای متحرک در اطراف، برای فورمنتور قابل سفارش هستند.

دو نوع پیشرانه برای فورمنتور عرضه می‌شود. موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری مجهز به توربوشارژر، ۳۰۶ اسب بخار قدرت دارد. مدل پلاگین هیبرید، از ترکیب پیشرانه ۱/۴ لیتری توربوشارژ ۱۴۸ اسب بخار با موتور برقی ۱۱۴ اسب بخار، مجموع قدرت ۲۴۱ اسب بخار فراهم می‌کند. این مدل، شعاع حرکتی ۵۰ کیلومتر با شارژ باتری‌ها در حالت تمام برقی خواهد داشت. تمامی نسخه‌های فورمنترو مجهز به سیستم دو دیفرانسیل و جعبه دنده ۷ سرعته دبل کلاچ هستند.

قیمت نهای فورمنتور هنوز اطلاع‌رسانی نشده است. این محصول، اواخر سال ۲۰۲۰ وارد بازار اروپا خواهد شد.

منبع: زومیت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.