کاهش فروش هیوندای موتورز به علت شیوع کرونا

قطعه نیوز: شرکت هیوندای موتورز در گزارش ماهانه خود اعلام کرده است که در فوریه ۲۰۲۰ میلادی ۲۷۵ هزار و ۴۴ دستگاه فروخته است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۳ درصد کاهش یافته است.

شیوع ویروس خطرناک و کشنده کرونا که در ابتدا از چین آغاز شد و بسیاری دیگر از کشورهای جهان را درگیر کرد، بر اساس تازه ترین آمار و گزارش های منتشر شده در رویترز، تاکنون جان بالغ بر سه هزار نفر را گرفته است.

هیوندای موتورز در گزارش ماهانه خود اعلام کرده است که در فوریه ۲۰۲۰ میلادی ۲۷۵ هزار و ۴۴ دستگاه فروخته است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۳۱۵ هزار و ۸۲۰ دستگاه بوده، ۱۳ درصد کاهش یافته است. آخرین مورد که هیوندای موتورز با چنین میزان فروش پایینی مواجه شده بود، فوریه سال ۲۰۱۰ میلادی بود.

این شرکت کره ای که پنجمین خودروساز بزرگ جهان به شمار می رود، نخستین شرکت خودروسازی است که اقدام به انتشار گزارش میزان فروش ماهانه خود درماه فوریه ۲۰۲۰ کرده است.

این شرکت علت آن را شیوع ویروس کرونا و تحت الشعاع قرار گرفتن تولید کارخانه های تولیدکننده و تامین کننده قطعات موردنیاز ساخت خودرو اعلام کرده است.

به نظر می رسد که سایر خودروسازان نیز در روزها و هفته های آتی گزارش های میزان فروش و عملکرد ماهانه خود را منتشر خواهند کرد که به عقیده کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه خودرو ، همه آنها به شدت تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا با کاهش چشمگیری در میزان فروش و درآمدزایی و سودآوری خود مواجه خواهند شد.

ویروس کرونا که در ابتدا از چین شیوع و گسترش یافت، تاکنون بالغ بر ۸۷ هزار نفر را در کشورهای مختلف جهان مبتلا کرده که در این میان تاکنون جان سه هزار و ۴۴ نفر را گرفته است.

کره جنوبی نخستین کشوری است که بعد از چین، بیشترین آمار مبتلایان به این ویروس خطرناک را به نام خود ثبت کرده است که همین امر موجب اختلالات گسترده ای در فعالیت شرکت های بزرگی همچون هیوندای موتورز، سامسونگ و ال جی شده است.

کیم جین وو ، تحلیلگر ارشد مسائل امنیت سرمایه گذاری در کره جنوبی با انتشار یادداشتی خاطرنشان کرد که بحرانی که ویروس کرونا در کره جنوبی به وجود آورده است، به مراتب گسترده تر از بحران آن در چین است.

طبق آخرین گزارش های منتشر شده در رویترز، تاکنون چهار هزار و ۲۱۲ نفر در کره جنوبی به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

منبع: ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.