سازمان امنیت حمل و نقل جهانی از تسلا شکایت کرد

قطعه نیوز: سخنگوی سازمان امنیت حمل و نقل جهانی در مصاحبه اخیر خود اظهار کرد شرکت تسلا از توجه به هرگونه پیشنهادی از سوی شرکت امنیت حمل و نقل جهانی خودداری می‌کند.

اخبار منتشر شده حاکی از آن است که شرکت تسلا از توجه به هرگونه پیشنهادی از سوی شرکت امنیت حمل و نقل جهانی درباره ایمنی قابلیت خودران بودن اتومبیل‌های تسلا، خودداری کرده است. این سازمان امنیتی در سال ۲۰۱۷ به تسلا و پنج شرکت دیگر که در حال فعالیت بر روی ساخت اتومبیل‌های خودران بودند پیشنهاد داد تا بر روی سیستم‌های خود نگهبان قرار دهند تا احتمال سوءاستفاده از خودرو‌ها در حالت خودران به حداقل برسد. تمامی شرکت‌ها به جز تسلا به این پیشنهاد در عرض ۹۰ روز پاسخ دادند و سازمان امنیت حمل و نقل جهانی، یا همان NTSB این جواب‌ها را قابل قبول دانست و پذیرفت.

ایرادات جدید شرکت تسلا
تسلا تا حدودی امنیت خودرو‌های خود را، با ایجاد اعلام خطر در صورت برداشت دست از روی فرمان به صورت کامل، افزایش داد. با این حال این شرکت هیچ زمان پاسخ مستقیمی به NTSB نداد. از این رو سخنگوی سازمان امنیت حمل و نقل جهانی در روز سه‌شنبه گفت: ” یک شرکت سخنان ما را نادیده گرفت و آن شرکت تسلا است”. وی در ادامه اظهار کرد “ما درخواست دادیم تا که پیش از پایان نودمین روز پاسخی از این شرکت‌ها بشنویم، این که قرار است چه کاری را پیش بگیرید. این تمام خواسته ما بود. اما الان ۸۸۱ روز می‌گذرد و ما هیچ پاسخی از تسلا نشنیده‌ایم”.

این شخص همچنین در صحبت‌های خود به این امر اشاره کرد که در حال حاضر هیچ اتومبیل خودرانی حق جابه‌جایی مسافران را به صورت رسمی ندارد و اتومبیل‌های خودران شخصی نیز باید با دقت بالا تحت نظر قرار گرفته شوند. وی معتقد است که در حال حاضر گزینه‌های زیادی برای افراد سوءاستفاده‌گر از این فناوری وجود دارد که لازم است از میان بروند. گفتنی است که مدتی پیش یکی از کارکنان شرکت اپل به دلیل بازی با تلفن همراه خود در پشت فرمان دچار تصادف شدید شد و جان خود را از دست داد. سخنگوی سازمان مذکور معتقد است که شرکت‌های مسئول همچنان راه طولانی برای ایجاد حفاظت و امنیت در خودرو‌های خود دارند و آن‌ها می‌بایست این امر را به بهترین نحو جدی بگیرند. لازم به ذکر است این سازمان قصد دارد تا فاز دوم پیشنهادات خود را آغاز کند و در این صورت شرکت تسلا باری دیگر ۹۰ روز زمان دارد تا به این پیشنهادات پاسخ دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.