شرکت هیوندای برای توسعه خودروهای برقی با استارتاپ کانو همکاری می‌کند

قطعه نیوز: شرکت هیوندای برای کاهش هزینه‌های تولید خودرو برقی و توسعه‌ی پلتفرم اختصاصی اسکیت‌بردی، با استارتاپ کالیفرنیایی کانو همکاری می‌کند. ساختار اکسیت‌بردی یکی از طرح‌های پراستفاده‌ در تولید خودرو برقی است.

شرکت‌های خودروسازی به‌منظور افزایش سرعت توسعه‌ی فناوری خودروهای برقی، روش‌های مختلفی انتخاب می‌کنند. هیوندای یکی از خودروسازهای بزرگ جهان است که قصد دارد تا سال ۲۰۲۵، بیش از ۶۷ میلیارد دلار روی خودروهای برقی سرمایه‌گذاری کند؛ به‌همین‌دلیل، با استارتاپ آمریکایی کانو (Canoo) همکاری خواهد کرد.

هیوندای و کانو با هدف تولید پلتفرم اسکیت‌بردی برای خودرو برقی همکاری خواهند کرد. ساختار اکسیت‌بردی یکی از طرح‌های پراستفاده‌ در تولید خودرو برقی است. در این پلتفرم، تمام قطعات ضروری در یک ساختار با ارتفاع کم از سطح زمین بسته‌بندی می‌شود تا وزن کلی خودرو کمتر شود. هدف دیگر چنین طرحی، استفاده از قطعات کمتر است و پس از پایان کار، هر اتاق و کابینی می‌توان روی آن نصب کرد.

مقام‌های هیوندای معتقد هستند با استفاده از پلتفرم اسکیت‌بردی در خودروهای برقی، علاوه‌بر افزایش حجم فضای داخلی، فرایند تولید و توسعه‌ی محصولات هم آسان‌تر خواهد شد. همچنین، می‌توان انتظار داشت هزینه‌های کلی تولید کاهش پیدا کند و درنتیجه، قیمت نهایی برای مصرف‌کننده کمتر شود و خودرو برقی دربرابر مدل بنزینی، انتخابی منطقی‌تر باشد.

پلتفرم اسکیت‌بردی هیوندای و کانو اولین نمونه‌ی مهم در خودروسازی نیست؛ چراکه در سال ۲۰۱۶، تسلا پلتفرم خودش را رونمایی کرد و در سال ۲۰۱۸ نیز، رین‌اسپید (Rinspeed) طرح‌های مفهومی ساختار اسکیت‌بردی را به‌نمایش گذاشت. خودروهایی مثل جگوار I-Pace و آئودی Q-Tron و نیسان IMQ هم برپایه‌ی پلتفرم اسکیت‌بردی ساخته شده‌اند. فورد نیز از دیگر شرکت‌های بزرگ است که با سرمایه‌گذاری در ریوین (Rivian) از این طرح استفاده خواهد کرد. حتی شرکت خدمات پستی آمریکایی یونایتد پارسل سرویس (UPS) از پلتفرمی مشابه برای ون‌های اختصاصی‌اش استفاده می‌کند.

پلتفرم اسکیت‌بردی هیوندای و کانو در خودروهای کیا هم استفاده خواهد شد. کیا، زیرمجموعه‌ی گروه خودروسازی هیوندای، حدود ۲۵ میلیارد دلار بودجه برای توسعه و تولید مدل‌های برقی در نظر گرفته است. برنامه‌ی میان‌مدت کیا تخصیص ۲۵ درصد از خط‌تولید به خودروهای برقی و پاک تا سال ۲۰۲۵ است.

سخن‌گوی هیوندای درباره‌ی استارتاپ کانو و همکاری در توسعه‌ی پلتفرم جدید گفت:

تحت‌تأثیر سرعت و کارآمدی کانو در طراحی خلاقانه‌ی پلتفرمشان قرار گرفتیم. با مهندسان کانو برای توسعه‌ی پلتفرمی همکاری خواهیم کرد که برای فناوری خودران و تولید انبوه آماده و مناسب باشد.

منبع: زومیت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.