در سوپرا ۲۰۲۱ جدید چه بروزرسانی‌هایی صورت گرفته است؟

قطعه نیوز: طبق اخبار منتشر شده مدل احیاء شدۀ تویوتا سوپرا با افزایش قدرت خود، یک رقیب برای مدل Z4 M40i شرکت بی‌ام‌و است.

سال گذشته، تویوتا اعلام کرده بود برنامه‌ای برای عرضه‌ی سوپرا، محبوب‌ترین خودرو اسپرت خود، با موتور دو لیتری توربوشارژ در آمریکا ندارد. این تصمیم برای حمایت از فروش GT86 گرفته شد که با پیشرانه‌ی دولیتری تنفس‌طبیعی فروخته می‌شود. بااین‌حال از اواسط سال ۲۰۲۰، شرایط تغییر خواهد کرد و نسخه‌های دو و سه لیتری تویوتا سوپرا در بسیاری نقاط جهان، ازجمله آمریکا، عرضه خواهند شد.

طبق توافق با تویوتا، در اروپا سوبارو BRZ به علاقه‌مندان ارائه می‌شود و از GT86 برای بازارهای مهمی مثل انگلیس خبری نیست. به‌همین‌دلیل، از ابتدا قرار بود نسخه‌ی دولیتری برای سوپرا آماده شود تا ضمن کاهش مصرف سوخت، آلایندگی کمتری هم درمقایسه‌با نمونه‌ی سه‌لیتری داشته باشد.

سوپرا ۲.۰
پیشرفت فناوری‌های مرتبط با پیشرانه‌های توربوشارژ قدرت درخورتوجه و مصرف بهینه‌ی سوخت را هم‌زمان فراهم می‌کند. حالا برای برای سوپرا ۲.۰ نیز پیشرانه‌ی چهارسیلندر دولیتری تویین‌‌توربوشارژ ارائه می‌شود که ساخت آلمان و کاملا مشابه نمونه‌ی استفاده‌شده در بی‌ام‌و Z4 است. با پیشرانه‌ی جدید ۲۵۵ اسب‌بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور فراهم می‌شود و سوپرا ۲.۰، تنها پنج ثانیه بعد از شروع حرکت، به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد و نهایت سرعتش به ۲۵۰ کیلومتربرساعت محدود شده است.

دیگر نکته‌ی مثبت در سوپرا ۲.۰، کاهش وزن ۹۱ کیلوگرمی درمقایسه‌با سوپرا ۳.۰ است. وزن خالص مدل چهارسیلندر به ۱،۴۴۲ کیلوگرم می‌رسد که ۱۸۳ کیلوگرم بیشتر از GT86 خواهد بود. نسخه‌ی پایه بدون صندلی مجهز به تنظیمات برقی تولید می‌شود؛ اما سیستم تعلیق پویا (Active suspension) و دیفرانسیل قابل‌تنظیم (Active differential) برای شرایط مختلف خواهد داشت. امکانات ایمنی سوپرا ۲.۰ شامل کروزکنترل هوشمند و هشدار نقطه‌ی کور و حسگر پشت خودرو در یک بسته‌ی پیشنهادی همراه‌با سیستم صوتی دارای ۱۲ بلندگو و رابط‌های اپل کارپلی و اندروید اتو قابل سفارش هستند.

سوپرا ۳.۰
مدل ۶ سیلندر سوپرا که از سال ۲۰۱۹ به سبد تویوتا اضافه شده است، تغییراتی در تجهیزات فنی خواهد کرد تا بیش از گذشته برای خریداران جذاب باشد. قدرت و گشتاور پیشرانه حالا به ۳۸۲ اسب‌بخار و ۴۹۹ نیوتن‌متر رسیده که درمقایسه‌با قبل ۴۷ اسب‌بخار و ۴ نیوتن‌متر ارتقا پیدا کرده است. سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت سوپرا ۳.۰، تنها ۳/۹ ثانیه خواهد بود؛ یعنی ۰/۲ ثانیه سریع‌تر از مدل قبلی.

نکته‌ی مهم دیگر درباره‌ی سوپرا ۳.۰ مدل ۲۰۲۱ عرضه‌نشدن در اروپا است. این خودرو با پیشرانه‌ای مشابه بی‌ام‌و Z4 M40i تولید خواهد شد؛ اما به‌دلیل افزایش قدرت، مصرف سوخت بیشتری خواهد داشت و مطابق با استانداردهای آلایندگی قاره‌ی سبز نخواهد بود.

مشابه سوپرا ۲.۰، مدل چهارسیلندر سه‌لیتری هم بهینه‌سازی‌‌هایی در سیستم تعلیق و فنربندی داشته است و فرمان برقی و فناوری مدیریت تعادل هم به‌روزرسانی شده‌اند. در کابین، نمایشگر لمسی ۸/۸ اینچی جایگزین نمونه‌ی ۶/۵ اینچی خواهد شد. همچنین، بسیاری از امکانات ایمنی و رفاهی که در سوپرا ۲.۰ به‌صورت بسته سفارشی با پرداخت هزینه اضافی ارائه می‌شوند، در تمام مدل‌های سوپرا ۳.۰ وجود خواهند داشت.

برای علاقه‌مندان به خودروهای خاص و تولیدمحدود، نسخه‌ی A91 از سوپرا ۳.۰ برای سال ۲۰۲۰ ارائه می‌شود. این محصول در دو رنگ ویژه از آبی و سیاه (Nocturnal black & Refraction blue) تولید خواهد شد. در سوپرا A91، ادوات فیبرکربن برای آینه و بالچه‌های سپر استفاده شده است و خطوطی سیاه‌رنگ هم روی ستون انتهای بدنه وجود خواهند داشت.

قیمت نهایی تویوتا سوپرا ۲.۰ و سوپرا ۳.۰ هنوز اعلام نشده است؛ اما می‌توان مطمئن بود به‌ترتیب با آستانه قیمت حدود ۴۰ و ۵۰ هزار دلار عرضه شوند.

منبع: زومیت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.