کمبود عرضه تایر وانت رفع می‌شود

قطعه نیوز: سخنگوی انجمن صنفی تایر ایران گفت: با موافقت سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با درخواست تایرسازان، قیمت تایرهای وانتی در کارخانجات افزایش یافته و به زودی کمبود عرضه این محصول رفع می‌شود.

مصطفی تنها با یادآوری اینکه در ماه‌های گذشته قیمتی که سازمان حمایت بابت تایرهای وانتی اعلام کرده بود، مورد تایید و رضایت کارخانجات تولیدی قرار نگرفت، افزود: قیمت این تایرها کمی ناعادلانه بود و کفاف هزینه‌های تولید تولیدکنندگان را نمی‌داد.

وی بیان‌ کرد: به همین دلیل تایرسازان در پاییز و تابستان گذشته در عمل ترجیح می‌دادند محصولاتی تولید کنند که سودآوری شرکت‌شان محفوظ مانده و دچار زیان نشوند.

تنها ادامه داد:‌ نتیجه این تصمیم تایرسازان، کمبود تایر وانتی در بازار به‌ویژه در تابستان بود که این فصل سال، زمان و نیاز به جابجایی میوه و تره‌بار، اوج مصرف این دسته از لاستیک‌هاست.

وی اظهار کرد: در نهایت در مذاکره‌هایی که بین دو طرف در تابستان انجام شد، کارخانه‌ها اعتراض خود را با دلیل، سند و مدرک اعلام کردند و تفاهم شد قیمت هر جفت تایر وانتی ۱۰۰ هزار تومان افزایش داشته باشد تا تولید آنها برای کارخانه ها به‌صرفه شود؛ تصمیمی که اجرایی شدن آن مرتب به تعویق افتاد و در نهایت وزیر صنعت مصوبه یادشده را باطل اعلام کرد.

سخنگوی انجمن صنفی تایر ایران اضافه‌ کرد: نتیجه این تصمیم، کم شدن عرضه تایرهای رینگ ۱۶ (مخصوص وانت‌های نیسان و برخی کامیونت‌های قدیمی) و بالا رفتن قیمت آنها به صورت نامعقول بود.

وی خاطر نشان‌ کرد: از حدود یک ماه پیش با تمهیدات به عمل آمده و موافقت سازمان حمایت با قیمت‌های تایرسازان، قیمت این دسته از تایرها اصلاح و مشکل برطرف شد، همچنین سهمیه نمایندگان استان‌ها در این ماه حتی تا چهار برابر افزایش یافت.

تنها تصریح کرد: در حدود ۲۰ روز گذشته قیمت این دسته از تایرها در بازار بین ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش یافته و تا پایان سال حباب قیمتی آنها شکسته و قیمت های متعادل‌تری را شاهد خواهیم بود.

لازم به ذکر است، مطابق آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت، از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه در مقایسه با مدت مشابه پارسال، تولید لاستیک خودرو ۲.۱ درصد افت داشت و به ۱۶۴ هزار و ۱۰۰ تن کاهش یافت.

منبع: ایرنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.