احتمال عرضه خودروی ارزان قیمت توسط تسلا

قطعه نیوز: طبق اظهارات جفری برایان استرابل هدف تسلا این است که اتومبیلی ساخته شود تا تمام مردم بتوانند آن را خریداری کنند.

در پانزدهم اکتبر سال ۲۰۱۵، جفری برایان استرابل یکی از اعضای تیم بنیانگذار شرکت تسلا، در سخنرانی خود این طور اظهار کرد که: “تسلا برای آن ساخته نشده که خودرو‌های لوکس و گران قیمت عرضه کند. هدف ما آن است که اتومبیلی بسازیم تا تمام مردم بتوانند از پس خرید آن برآیند. در نتیجه می‌توانیم این گونه خودرو‌های الکترونیکی را به تمام دنیا عرضه کنیم”.

با این حال این شرکت نتوانسته است تا در قیمت گذاری خود به وعده‌هایش عمل کند؛ چرا که ۳۵۰۰۰ دلار برای خودروی Tesla Model 3 از نگاه مردم مبلغ بالایی به حساب می‌آید.

طبق آمار به دست آمده متوسط هزینه پرداختی برای خرید خودرو‌های شهری در سال ۲۰۱۸، حدود ۲۴۰۰۰ دلار بوده است. تسلا می‌داند که تنها وعده ساخت ماشین‌های ارزان قیمت نمی‌تواند برای این شرکت سودآور باشد. اما در عین حال این شرکت نیاز دارد که خودرویی در سطح حال حاضر بازار تولید کند چرا که افراد ترجیح می‌دهند فناوری خودروهایشان رو به پیشرفت باشد و پس‌رفت نکند. گفتنی است؛ در سال ۲۰۱۸ میانگین شارژ یک خودروی الکتریکی ۴۰۰ مایل اعلام شد. در نتیجه یک خودروی الکترونیکی با قدرت طی کردن ۴۴۰ مایل و یک قیمت مناسب چیزی است که خریداران به دنبال آن هستند.

عوامل موثر در ساخت خودروی الکتریکی ارزان قیمت
به گفته تحلیلگران، همان طور که انتظار می‌رود، مهم‌ترین اصل در خودرو‌های الکتریکی باتری مناسب است. برای امکان طی کردن ۴۴۰ مایل با شارژ کامل یک باتری باید به ۱۲۰ الی ۱۵۰ کیلووات بر ساعت مجهز باشد. بزرگ‌ترین مشکل برای کاهش قیمت نیز باتری خودرو است چرا که وجود چنین باتری حدود ۱۰۰۰۰ دلار هزینه می‌برد. این باتری تنها برای اشخاصی مفید است که بیش از ۱۸۰۰۰ مایل را سالانه طی می‌کنند و برای زندگی شهری و افراد کم مصرف فایده‌ای ندارد.

چاره برای این امر، از نگاه تحلیلگران، یک خودروی تمام الکتریکی توسعه دهنده برد، یا همان RExEV، با قدرت طی کردن ۳۶۰ مایل است. این محصول برای استفاده‌های شهری بسیار مناسب خواهد بود. همچنین قدرت و قیمت مناسبی خواهد داشت چرا که قابلیت توسعه دهنده بودن برد، میزان قدرت آن را افزایش می‌دهد و به حد مورد نظر می‌رساند. در ادامه بعضی از این تحلیلگران درباره اهداف گذشته شرکت تسلا پیشنهاداتی را اعلام کردند. طی پیشنهاد ساخت یک خودروی ارزان‌تر آن‌ها مشخصاتی را منتشر کرده‌اند که به نظرشان می‌تواند ساخت این محصول را امکان پذیر کند. این مشخصات شامل، بدنه مدل خودروی Model C، ۲۰۰ اسب بخار، صفر تا ۱۰۰ در ۷ ثانیه، باتری با قدرت ۲۲ کیلووات بر ساعت می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.