بازگشت به کار۱۰۰هزار نیروی تعلیق شده با فعال شدن قطعه‌سازان

قطعه نیوز: مدیرعامل ایران خودو گفت: بیش از ۵۰ قطعه وارداتی را داخلی سازی کردیم و داخلی سازی این قطعات حدود ۵۸ میلیون یورو کاهش ارزبری داشته است.

فرشاد مقیمی در نشست با وزرای صمت و دفاع در محل ایران خودرو بیان کرد: امیدواریم این حمایت و حضور باعث کارهای خوب در حوزه صنعت خودرو شود.

وی افزود: با اقدامات و حمایت های ویژه وزیر صمت و سایر دستگاه ها از جمله وزارت دفاع از ایران خودرو، اقدامات زیربنایی خوبی در این شرایط انجام شد که نهضت ساخت داخل در این راستا بود.

مدیرعامل ایران خودرو در خصوص برنامه های داخلی سازی گفت: ۱۸ جلسه ساخت داخل بصورت مداوم و هفتگی داشتیم، بیش از ۵۰ قطعه وارداتی را داخلی سازی کردیم و داخلی سازی این قطعات حدود ۵۸ میلیون یورو کاهش ارزبری داشته است.

مقیمی گفت: از قطعه سازان مداوم بازدید می کنیم و در جریان مهمترین مسایل آنها قرار میگیریم.

وی با بیان اینکه برای همکاری با وزارت دفاع در حوزه ساخت داخل ۲۹ پروژه هدف گذاری شده است، گفت: ۹ شرکت از ما با وزارت دفاع می توانند در این حوزه همکاری کنند که ۱۱ تفاهم نامه و قرارداد در این حوزه بسته شده است.

مدیر عامل ایران خودرو افزود: ۳ میز در حوزه داخلی سازی خودرو با حمایت وزیر صمت داشتیم و ۲۴ قطعه از قطعات میز اول، ۱۱ قطعه از قطعات میز دوم و یک قطعه از میز سوم به تولید انبوه رسیده است.

مقیمی اضافه کرد: ۴۳ قطعه را در چارچوب میزها توانستیم به تولید انبوه برسانیم و توانستیم به میزان تولید روزانه ۲ هزار دستگاه خودرو در روز برسیم.

وی گفت: با فعال سازی قطعه سازان در راستای نهضت ساخت داخل، ۱۰۰ هزار نفر از نیروهای تعلیق شده قطعه سازان مجددا به کار برگشتند و حتی قطعه سازان توانستند ۱۲ هزار نیروی جدید را به کار بگیرند.

مدیر عامل ایران خودرو افزود: تعامل شفاف و سازنده با تامین کنندگان قطعات و ملزومات مثمر ثمر بوده است، اقدامات این قشر یادآور همان ایثارگری های دوران جنگ است.

مقیمی گفت: سربازان حوزه صنعت خودرو با فداکاری و ایثارگری کار را جلو میبرند، نشست های مختلف با عموم تامین کنندگان و قطعه سازان و انمجن ها داشته ایم.

وی افزود: دو نشست بزرگ با قطعه سازان و تامین کنندگان داشته ایم و توانستیم مسایل را به خوبی ساماندهی کنیم.

مدیرعامل ایران خودرو عادلانه شدن پرداخت ها به تامین کنندگان را از دستاوردها دانست و بیان کرد: پیگیری های مجدانه وزیر صمت در حوزه خودرو قابل تقدیر است، حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان از بدهی های ۱۲۰ روزه خود را از محل منابع داخلی به تامین کنندگان توانستیم کاهش دهیم.

مقیمی همچنین ادامه داد: نقشه راه محصول، نقشه راه موتور و گیربکس را تدوین کردیم، نقشه راه گیربکس را له تایید هیات مدیره رسانده ایم.

وی با اعلام اینکه برای تطبیق محصولات تولیدی با استاندارهای جهانی برنامه داریم،گفت: به سمت استاندارد یورو چهار حرکت کردیم و برند پژو را با نشان ایران خودرو بزودی روانه بازار خواهیم کرد.

مدیرعامل ایران خودرو با اعلام اینکه اولین ون گازسوز را با موتور ملی به زودی به بازار عرضه خواهیم کرد، گفت: رونمایی از کامیونت جدید با موتور یورو چهار را در برنامه کار داریم.

مقیمی با بیان اینکه میخواهیم جایگاه و برند ایران خودرو را به جایگاه اصلی خود برگردانیم و تولید ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ هزار دستگاه خودرو را در سال ۱۳۹۹ هدف گذاری کردیم، گفت: رکورد تیراژ تولید روزانه و ماهانه را از اردیبهشت ۹۷ توانستیم بشکنیم.

وی در پایان بیان کرد: بیش از ۱۵۰ هزار خودرو را در سه ماهه در اختیار مشتریان قرار دادیم که رکوردی بی نظیر است.

منبع: شاتا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.