رکوردشکنی فروش خودرو توسط فراری در سال ۲۰۱۹

قطعه نیوز: شرکت فراری توانسته است در سال ۲۰۱۹، ۱۰۱۳۱ خودرو خود را به فروش برساند و ۹.۵ درصد نسبت به فروش سال ۲۰۱۸ خود افزایش داشته باشد.

فراری در سال ۲۰۱۹ پنج خودروی جدید رونمایی کرد که هرکدام باوجود مشخصات فنی مشابه، در کلاس‌های متفاوتی قرار می‌گیرند. با اینکه مقام‌های فراری پیش از این اعلام کرده‌ بودند که در سال ۲۰۲۰ تعداد مدل‌های جدید کمتر خواهد بود، اما عملکرد این برند اصیل ایتالیایی در ۱۲ ماه گذشته مثبت ارزیابی می‌شود.

در سال ۲۰۱۹، فراری ۱۰٬۱۳۱ دستگاه خودرو در بازار جهانی عرضه کرده است که در مقایسه با سال ۲۰۱۸، افزایش فروش تا ۹/۵ درصد مشاهده‌ می‌شود. نکته‌ی بسیار مهم، فروش بیش از ۱۰ هزار خودرو در سال است؛ در تاریخ فراری، چنین آمار فروشی سابقه نداشته است. به‌لطف افزایش مشتری‌های خودروهای اسب سرکش ایتالیا، درآمد خالص فراری در سال ۲۰۱۹ به ۳/۷۶۶ میلیارد یورو (معادل ۴/۱۵۶ میلیارد دلار) رسید.

در مقایسه با سال ۲۰۱۸، درآمد خالص فراری ۱۰/۱ درصد افزایش داشته است. کشورهای اروپایی، خاورمیانه و آفریقایی با خرید ۴٬۸۹۵ دستگاه از محصولات فراری، مهم‌ترین بازارهای این شرکت محسوب‌ می‌شوند. در مقایسه با سال ۲۰۱۸، بازار فراری در این مناطق تا ۱۶ درصد رشد کرده است.

آمریکایی‌ها ۲٬۹۰۰ دستگاه خودروی فراری خریده‌اند که در مقایسه با سال ۲۰۱۸، تا ۳ درصد کاهش فروش فراری در این کشور را نشان می‌دهد. فراری در سال ۲۰۱۹ در چین، هنگ‌کنگ و تایوان با افزایش ۲۰ درصدی تقاضا روبه‌رو شد و ۸۳۶ دستگاه خودرو در این کشورها تحویلِ مشتری‌ها داده است. مردم دیگر کشورهای آسیا‌اقیانوسیه، ۱٬۵۰۰ دستگاه خودروی فراری تحویل گرفته‌اند که ۱۳ درصد بیشتر از تقاضای مشتری‌های این مناطق در سال ۲۰۱۸ است.

در بین محصولات متنوع فراری، خودروهای مجهز به پیشرانه‌ی V8 با ۱۱/۲ درصد افزایش فروش، محبوب‎تر بوده‌اند. مدل‌های V12 فراری در مقایسه با سال ۲۰۱۸ تا ۴/۶ درصد فروش بیشتری تجربه کرده‌اند. درمجموع، ۲/۹۲۶ میلیارد یورو (معادل ۳/۲۳ میلیارد یورو) از درآمد فراری در سال ۲۰۱۹، مربوط به فروش خودرو است؛ درآمدهای حاصل از تبلیغات و حمایت مالی در حوزه‌های مختلف با رشد ۴ درصدی، در سال گذشته به ۵۳۸ میلیون یورو (معادل ۵۹۴ میلیون دلار) رسیده است.

سال گذشته برای فراری به‌خصوص در بخش تولید محصولات جاده‌ای و شهری، با برنامه‌های فشرده به‌پایان رسید. فراری در سال ۲۰۲۰ خودروهای کمتری رونمایی می‌کند اما اولین شاسی‌بلند تاریخ شرکت، می‌تواند درآمدِ بیشتر را تضمین کند. تولید ابرخودروی جدید در سال ۲۰۲۲ و اولین مدل تمام برقی تا سال ۲۰۲۵، بخشی از برنامه‌های آینده‌ی فراری است.

منبع: زومیت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.