مجوز ترخیص ۱۰۴۸ خودروی دپو شده صادر شد

قطعه نیوز: ناظر گمرکات استان هرمزگان گفت: صدور مجوز ترخیص ۱۰۴۸ خودروی دپو شده در گمرکات جنوبی کشور از سوی وزارت صمت صادر شده است و از آنجا که ملاک گمرکات کشور، روز ترخیص کالا است؛ باید دوباره مجوزهای لازم برای آنها اخذ شود.

ابوالفضل اکبرپور، در نشست خبری خود با اشاره به اینکه ۵۴ درصد از حجم تجارت کشور، در استان هرمزگان انجام می شود، گفت: آمار ۱۰ماهه نخست امسال نشان می‌دهد که صادرات کشور از نظر تناژ، سه برابر واردات شده است.

وی درباره خودروهای دپو شده در گمرکات استان با اشاره به اینکه جمعا ۱۹۴۱ دستگاه خودرو در گمرکات استان هرمزگان دپو شده است، گفت: با توجه به حجم عملیات، هم اکنون ۶۸۸ دستگاه خودرو در گمرک شهیدرجایی، ۱۱۶۷ دستگاه خودرو در گمرک شهید باهنر و ۱۰۶ دستگاه خودرو در بندر لنگه رسوب شده است.

اکبرپور ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز ترخیص ۱۰۴۸ دستگاه را صادر کرده که بخشی از آنها مربوط به کمپانی کرمان موتور و بخشی برای رامک خودرو بوده که بعضا مشکلات قضایی داشتند.

وی روند ترخیص خودروها پس از اخذ مجوز از سوی سازمان های مربوطه را توضیح داد و کفت: پس از اخذ مجوز نیز از آنجا که ملاک گمرکات کشور، روز ترخیص کالا است؛ باید دوباره مجوزهای لازم برای آنها اخذ شود؛ چراکه برخی موارد با سلامت جامعه در ارتباط است.

منبع: تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.