جی ام سی یوکان ۲۰۲۱ رونمایی شد

قطعه نیوز: جی‌ام‌سی از مدل جدید یوکان برای سال ۲۰۲۱ رونمایی کرد. این خودرو به یک پیشرانه‌ی ۵/۳ لیتری V8 مجهز است که ۳۵۵ اسب‌بخار قدرت و ۵۱۹ نیوتن‌متر گشتاور دارد. جی‌ام‌سی یوکان و یوکان XL مدل ۲۰۲۱ از تابستان آینده وارد بازار خواهند شد و قیمت آن‌ها هنوز مشخص نیست.

این روزها فروش خودروهای کراس‌اور افزایش پیدا کرده اما جی‌ام‌سی تمرکز خود را روی شاسی‌بلند بزرگ گذاشته و حالا از مدل جدید یوکان و یوکان XL رونمایی کرده است. مدل جدید یوکان که از اواخر سال جاری میلادی وارد بازار خواهد شد در نمای رو‌به‌رو شباهت زیادی با مدل جدید جی‌ام‌سی سیرا دارد. این مدل نیز مانند وانت سیرا از یک جلوپنجره‌ی بزرگ برخوردار است که در دو سمت‌ آن چراغ‌های C شکل به چشم می‌خورند. در بخش پایینی نیز مه شکن‌های طرح عمودی قرار گرفته‌اند. سپر مدل جدید یوکان هم از نظر آیرودینامیکی نسبت به قبل بهبود یافته است.

برای اینکه ظاهر جی‌ام‌سی یوکان جدید با شورولت تاهو و شورولت سابربن تفاوت داشته باشد، جی‌ام‌سی از همان چراغ‌های عقب L شکل مدل آرکادیا در این مدل استفاده کرده است. با اینکه ظاهر یوکان همچنان آشنا به‌نظر می‌رسد ولی ابعاد آن رشد کرده‌اند به‌طوری‌که طول خودرو ۱۵۵ میلی‌متر و فاصله‌ی محوری آن نیز ۱۲۴ میلی‌متر بیشتر از مدل قبلی است. به لطف این افزایش طول، نسل جدید یوکان حالا ۲۴۷ میلی‌متر فضای پای بیشتری در اختیار سرنشینان ردیف سوم خود قرار می‌دهد. همچنین فضای حمل بار نیز به ۷۹۸ لیتر رسیده است که قابلیت افزایش آن تا ۳۴۸۰ لیتر وجود دارد. مدل یوکان XL نیز ابعادی بزرگ‌تر از قبل دارد اما تفاوت آن چندان محسوس نیست. طول این مدل ۲۳ میلی‌متر و فاصله‌ی محوری آن ۱۰۴ میلی‌متر بیشتر شده است. فضای پای ردیف سوم این مدل هم ۵۶ میلی‌متر افزایش را تجربه کرده است. فضای بار جی‌ام‌سی یوکان XL واقعا بزرگ بوده و جی‌ام‌سی حجم ۴۰۹۷ لیتر را برای آن اعلام کرده است.

با قدم گذاشتن به داخل جی‌ام‌سی یوکان جدید، راننده خود را در فضایی خواهد یافت که کیفیت آن نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است. ویژگی‌های برجسته فضای داخلی این مدل نمایشگر ۱۰ اینچی سیستم اطلاعاتی و سرگرمی، نمایشگر پشت فرمان ۸ اینچی، سیستم هداپ ۱۵ اینچی (HUD)، سانروف پانوراما و سیستم سرگرمی برای سرنشینان عقب با دو نمایشگر لمسی ۱۲.۶ اینچی هستند.

کابین نسخه‌ی استاندارد جی‌ام‌سی یوکان به شورولت تاهو و شورولت سابربن شباهت زیادی دارد ولی مدل Denali کابینی بسیار لوکس با صندلی‌های متفاوت و تزیینات چوبی روی داشبورد دارد. در مدل‌های Denali AT4 و SLT امکان سفارش کنسول مرکزی متحرک نیز وجود دارد. این کنسول می‌تواند به‌صورت کشویی تا ۲۵۴ میلی‌متر حرکت کند و فضایی اضافی برای قرار دادن یک کیف را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

زیر کاپوت جی‌ام‌سی یوکان جدید، به‌صورت استاندارد یک پیشرانه‌ی ۵/۳ لیتری V8 دیده می‌شود که ۳۵۵ اسب‌بخار قدرت و ۵۱۹ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این پیشرانه از فناوری غیرفعال‌سازی سیلندرها برخوردار است و به یک جعبه‌دنده‌ی ۱۰ سرعته‌ی جدید متصل شده است. در مدل‌های Denali خریداران پیشرانه‌ی بزرگ‌تر ۶/۲ لیتری V8 را دریافت خواهند کرد که توانایی تولید ۴۲۰ اسب‌بخار قدرت و ۶۲۳ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. مشتریان امکان سفارش پیشرانه‌ی جدید ۳ لیتری ۶ سیلندر دیزلی با قدرت ۲۷۷ اسب‌بخار و گشتاور ۶۲۳ نیوتن‌متر را هم برای جی‌ام‌سی یوکان دارند.

در کنار موتورهای جدید، امکان خرید جی‌ام‌سی یوکان با سیستم چهارچرخ محرک Active Response 4WD نیز وجود دارد. جنرال موتورز اطلاعات زیادی در مورد این سیستم منتشر نکرده ولی گفته شده که این سامانه‌ی چهارچرخ محرک به یک دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی مجهز است. جی‌ام‌سی یوکان و یوکان XL به سیستم تعلیق تعلیق مستقل در محور عقب مجهز شده است که می‌تواند راحتی بالا در کنار توانایی‌های حرکتی مناسب را فراهم کند. امکان بهتر شدن سواری این خودرو با سفارش سیستم تعلیق بادی انطباقی و Magnetic Ride Control وجود دارد.

با اینکه جی‌ام‌سی یوکان یک خودروی آفرود تمام عیار نیست اما جنرال موتورز اقدام به معرفی پکیج آفرودی AT4 برای این خودرو کرده است. این پکیج شامل، سینی محافظ زیر خودرو، دنده کمکی دو سرعته و تایرهای آفرودی گودیر هستند. سایر امکانات این پکیج شامل سیستم کنترل حرکت شیب سرپایینی و سیستم کنترل کشش باحالت رانندگی آفرود می‌شوند.

مانند بسیاری از خودروهای مدرن جی‌ام‌سی یوکان نیز به سیستم‌های کمکی رانندگی مختلفی می‌تواند مجهز شود. این سیستم‌ها شامل ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد از جلو، ترمز عابران پیاده و هشدار وجود عابر در عقب خودرو، رادار بین خطوط، هشدار نقطه کور، حرکت بین خطوط، هشدار خروج از مسیر و سیستم کمکی پارک جلو و عقب هستند. جی‌ام‌سی یوکان و یوکان XL مدل ۲۰۲۱ از تابستان آینده وارد بازار خواهند شد و قیمت‌ آن‌ها نیز با نزدیک شدن به زمان عرضه اعلام می‌شود.

منبع: زومیت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.