چین پیشرو تولید خودروهای هوشمند

قطعه نیوز: امروزه خودروهای هوشمند پیشرفت بسیاری داشته است و شرکت‌ها نیز با برنامه‌ریزی‌ دقیق تمرکز خود را روی طراحی این نوع از اتومبیل‌ها قرار داده‌اند. کشور چین نیز به عنوان بزرگترین بازار خودرو جهان در تلاش است تا در رشد و توسعه خودروهای الکتریکی و هوشمند نیز در میان کشورهای پیشرو دنیا قرار گیرد.

ساخت خودروهای هوشمند با تجهیزات پیشرفته از جمله صفحات نمایش لمسی در بخش های مختلف خودرو، نصب وسایل مختلف مرتبط با ماشین، الکتریکی کردن خودروها، صفحه های نمایشی کوچک و بزرگ در داشبوردها و یا روی فرمان از جمله اقداماتی است که چین در ساخت این خودروها بکار می گیرد.

در بسیاری از استان های مختلف از شرق تا غرب چین گرفته و از شمال تا جنوب کارخانه های تولید خودرو روی ساخت این خودروها متمرکز هستند و در این زمینه از نمونه های خارجی نیز استفاده می کنند.

خودروهای هوشمند به راننده ها امکان می دهد در زمان ترافیک سنگین مجبور به تماشای دایم راه ها و جاده ها نباشند خودرو خودش مسیر را تشخیص می دهد استقلال راننده افزایش می یابد و کنترل خودرو در اختیار خود خودرو است.

ساخت خودروهای هوشمند بدون راننده، اتوبوس ها و کامیون های هوشمند، خودروهای خودران و هوشمند الکتریکی، اینترنتی و نسل پنجم شبکه از دیگر نوآوری های چین در راستای توسعه صنعت ساخت و تولید خودروهای هوشمند است.

شرکت مومنتا (Momenta) چین که در سوژو واقع در جنوب شرق این کشور واقع شده است یکی از شرکت های برتر در زمینه ساخت قطعات خودروهای هوشمند است این شرکت معتقد است در ساخت خودروهای هوشمند باید یکسری اصول رعایت شوند از جمله کارامدی خودرو، قابل اعتماد بودن و همچنین مناسب بودن آن برای راننده ها و خانواده ها بسیار مهم است.

این شرکت موفق شده است نرم افزارهای متعددی را برای خودروهای هوشمند بسازد از جمله دوربین های ویژه برای نصب در خودرو، پارک با استفاده از نرم افزار، طراحی های هوشمند، تجهیزات لجستیکی و نرم افزارهای کنترل خودرو از جمله ساخته های این شرکت چینی است که دستاورد بزرگی در صنعت خودروهای خودران و هوشمند در چین و حتی جهان محسوب می شود.

فناوری مرکزی در شرکت مومنتا مبتنی بر درک عمیق مبتنی بر یادگیری، نقشه های با دقت بالا و الگوریتم های تصمیم گیری رانندگی است محصولات این شرکت شامل سطوح مختلف راه حل های رانندگی مستقل و سرویس های خدمات داده است استراتژی این شرکت تولید انبوه خودروهای خودران و کاملاً بدون سرنشین دوچرخه است.

مومنتا توانایی جمع آوری داده های بیش از ۲ میلیارد کیلومتر جاده در سال را دارد داده های این شرکت با الگوریتم های یادگیری عمیق مطابقت دارد که می تواند باعث درک بهتر بینایی و فناوری موقعیت یابی با دقت بالا شود.

اولین بار در سال ۲۰۱۳ میلادی بود که چین از ساخت نخستین خودرو هوشمند در این کشور خبر داد و همان زمان اعلام کرد که بزودی آزمایش هایی روی آن در پکن انجام می شود این خودرو توانست بدون راننده ۱۱۴ کیلومتر را با سرعت ۱۰۰ کیلومتر طی کند این خودرو هوشمند را ارتش چین ساخته بود.

حداکثر سرعت این خودرو با تجهیزات رایانه ای به ۱۰۵ کیلومتر می رسد خودرو هوشمند چین دارای دوربین هایی است که حکم چشم را برای آن دارد و به رادار هدایت کننده و مغز رایانه ای فرمان می دهد راننده این خودرو می تواند در حالت خستگی آن را در وضعیت هوشمند قرار داده و با یک برنامه ریزی به مقصد برسد این خودرو خواص زیست محیطی دارد و به کاهش آلودگی کمک می کند.

چینی ها علاوه بر اینکه در کار ساخت خودروهای هوشمند هستند آنها همچنین موفق شده اند نوعی پارکینگ هوشمند طراحی کنند که می تواند خودروها را بدون نیاز به راننده پارک کند این پارکینگ هوشمند که از دو شرکت آلمانی مرسدس بنز و بوش پشتیبانی می کند می تواند صدها خودرو را بدون هیچ مشکلی پارک کند.

این پارکینگ هوشمند به رانندگان و سرنشینان خودرو این امکان را می‌دهد تا بدون اتلاف وقت و سردرگمی در ورود به پارکینک‌های بزرگ چندطبقه و گشتن به دنبال جای پارک مناسب برای خودروی خود، از امکانات هوشمند پارکینگ بهره‌مند شده و خودروی خود را به صورت خودران و خودکار پارک کنند.

انقلاب فنی حمل و نقل در سال های پیش رو سبک زندگی انسان را تغییر خواهد داد کارشناسان پیش بینی کرده اند که در سال ۲۰۳۰ میلادی خودروهای هوشمند و بدون راننده، در سطحی وسیع تولید و عرضه شده و در نتیجه سیستم حمل و نقل را دگرگون خواهند کرد همچنین در این چشم انداز تاکید شده که در سال‌های بعد از ۲۰۳۰، «خودرو» دیگر به عنوان وسیله‌ای صرفا برای حمل ونقل به حساب نیامده و مفاهیم دیگری با محوریت زندگی فناورمحور جایگزین خواهند شد.

منبع: ایرنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.